tisdag 22 november 2011

Svar på Josefines frågor

Får vi se lite bilder tagna i din fotostudio också? ;)
Kan du inte berätta lite om hur det gick till när du var iväg på den där fotograferingen?
Fick man ha med egna kläder? Fick man bestämma själv eller hur gick det till? :)
Dom ringde mig idag (har ringt förr också men jag har inte kunnat/velat svara då) och undrade om jag ville göra en sån där fotogrej. Men då måste jag åka till Umeå eller Stockholm typ :)



 Ni kan absolut få se bilder från idag när jag och Emil lekte i min "studio" men förvänta er inga super bilder för jag har endast använt mig av en vanlig liten digitalkamera. Meningen med det hela var att jag skulle kunna få en vettig bild på Emil iklädd hans tomtedress som vi sen skulle kunna skicka som julkort men ja.. det gick sådär. :)
Här kommer några av bilderna: 


Det här är nog den bästa bilden och den har jag försökt redigera lite. men jag är ju inte så jätte bra på sånt men vad tycker ni? 

Ni kan ju bara tänkta er hur lätt det är att fota en sån här busig liten kille.

Synd att de flesta av de ganska bra bilderna blev suddiga..

Den här bilden gillar jag också men tyvärr så är den oskarp då man förstorar upp den lite. 
Texas måste ju få vara med!

Ja, det var några av tomtebilderna.. men vi tog ju några till så jag ska nog visa er nån av de också. :)



Stilig kille som står och läser en bok som heter "coola kor".

Texas ville vara med igen.. men hur ska han kunna motstå då Emil för en gångs skull  är snäll och bjuder på godis!

Han är så fin vår lilla (stora) Texas. 
Ja.. det var lite av det vi har gjort idag i "studion". :)
Nu går vi över till hur det gick till på den där fotostudion som jag och några kompisar var på. 
Kläder tar man med sig själv och du ska helst ha med dig tre ombyten. Men du behöver ju inte byta alla kläder.. det räcker ju om du har t.ex tights/leggings och sen byter du bara överdel. Skitenkelt! Jag hade med mig en klänning och byxorna som jag hade på mig sen hade jag ett svart enkelt linne och ett enfärgat linne också. 
När vi kom dit så fick vi "checka" in och sen fick vi sitta i ett väldigt mysigt rum och vänta på att bli sminkade. Tillslut kom det en och hämtade upp mig (vi fick varsin make up artist). De sminkade oss ganska mycket men det var för att det skulle synas på bilderna och sen fick man ju förstås välja vilken typ av sminkning man ville ha, festsminkning eller vardagssminkning. Jag hade nå mellanting. Jag blev nöjd i alla fall! Sen fixar de även håret och ja.. jag önskade mig lockar och jag fick lockar. ;)
När vi sen var färdiga med sminket så fick vi gå tillbaka till mysrummet som för övrigt hade en stor fruktskål, kaffe, nötter och saft som de bjöd på.. ja just det.. vi gick tillbaka till mysrummet för att vänta på att fotografen skulle hämta upp oss. det blev tillslut vår tur att fotograferas och tror du inte att vi fick fotografen som var fransman och som inte kunde svenska. Vi fick prata engelska och jag som är så dålig på engelska. haha. Jaja.. han berättade hur det skulle gå till och det skulle nämligen gå till så att vi tre (kompisarna) fick ett eget "provrum" där vi fick byta om mellan tagningarna. Vi skulle gå in i studion en och en för det var enklast så. Sen skulle han visa precis hur vi skulle posera så det var ju lugnt. Han skulle ta 60 bilder på varje person varav 20 bilder var helkropp, 20 bilder var halvkropp och 20 bilder ansiktsbilder. Jag tror att det var så i alla fall. Mellan varje 20 bilder så var det alltså ombyte som gällde också fick nästa person fotas. 
Det enda jag kan säga är att om ni får chansen att göra en sån här grej så TA DEN CHANSEN! Det var värt varenda krona. Jag tycker det var super kul och skulle helt klart kunna göra det igen. 
Det som är så bra med det här är ju att det är GRATIS.. ändå tills du inser att du faktiskt tycker att dina bilder blev bra så du vill köpa en. Då blev det en annan sak. Jag köpte mina två bilder för 620 kr och jag hade kunnat köpa alla bilderna (alltså 60 bilder) för 1995 kr så då är det ju inte gratis. Haha. Men gör det om ni kan. Jag förstår ju förstås att ni inte gör det om ni måste åka typ 30 mil.. då är det ju en annan sak för då blir det ju verkligen inte gratis. Men Josefine: Jag kan följa dig om du kom på att du hemskt gärna vill komma hit till Umeå och leka fotomodell. :)


Jag är då jätte nöjd med mina bilder, speciellt den då jag sitter i trappan och skrattar. Jag har ju redan visat den men ni kan få se den igen. :)








Hoppas du fick svar på dina frågor Josefine!


Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Jossan sa...

Ja, det var bra svar på mina frågor! :) Lät ju jättekul det där ju! Och bilderna på dig blev ju jättefina! Skulle vara kul att få bli stylad, får se om jag kommer till Umeå och gör det ;)

Tyckte bilden på Emil och elefanten (den du också tyckte var bra) var jättefin! :)
Han är så himla söt!