måndag 2 augusti 2010

Beachen

Då var beachhelgen avklarad. Jag och Johan hade trevligt trots att vi som vanligt inte blivit bjudna på nåt speciellt, men det ordnade sig ju ändå. :) Vi började med grillat hos mina föräldrar och sen åkte vi till farbror Per där Olav, Gun, Patrik och Anneli var. Håkan och Jolle följde också med dit. Vi hade det ritktigt trevligt där. Sen åkte jag, Johan och Rebecka till Johans kompis kompis.. ja.. där var det massor med killar.. och jag och Becka. :) Det var väl sådär men det blev inte nå länge för vi skulle ju hinna med hotelle också. Vi hann inte vara så länge på hotelle men det var nog lika bra. Luften var riktigt dålig där inne. Usch så jobbigt. Öltälten var ju där ute och visst var det skönt ute men det lukatde ju så himla mycket ciggrök. Känns som att jag förgiftar bebisen när jag andas in sån där äcklig luft så jag var inte ute så länge.
Jag träffade mycket folk och jag och Johan fick många grattis och det är alltid kul med folk som säger grattis! :)
Vi var bara ute på fredag då jag skulle upp och jobba på lördag. Johan följde med till Umeå. Det var kul! Vi hade myskväll med film och kvällsfika när jag kom hem från jobbet. Känns som att det var länge sen vi hade det. Det var toppen. Trots att vi gick isäng i någorlunda vettig tid (23.00) så var jag ändå jätte trött imorse när jag steg upp. Eller egentligen inte direkt när jag steg upp. Det kom när jag satt på jobbet.. Jag höll på somna i soffan på jobbet men som tur var gjorde jag inte det för det skulle inte ha sett så bra ut! Har nog aldrig varit så trött förut.. joo.. när jag har jobbat natt men det räknas inte. :) Jaja.. jag överlevde dagen och nu sitter jag hemma i Norsjö.. igen.
Imorgon ska jag följa med Johan till Sorsele där han har jobb som ska göras färdigt. Vi har fått låna en husbil så vi ska som campa samtidigt som han ska jobba. Po ska också följa med men det blir nog bra ändå. :) Jag borde nog gå isäng så jag orkar med dagen imorgon.. men jag kan ju i och för sig sova hel dagen imorgon.. Johan ska ju lix jobba! :)
----------------------
Bebisprylar
Jag och Johan har fått/köpt lite bebisgrejer nu.
Det kändes lite (mycket) konstigt när vi var hos Per och Jenny och kollade på bebisgrejer som de ville ha bort/sälja. Det känns så långt bort det där med bebis.. men.. det är ju egentligen inte så jätte långt bort. Bara 134 dagar kvar. Vi har kommit mer än halvvägs in i graviditeten. Då vi fick veta att vi skulle ha barn så var ju halvvägs lååångt bort men nu har vi passerat det.. nu går det bara utför. Jag blir tjockare och tjockare för varje dag som går. :) Jag tycker om det. Nu idag har jag känt bebisen sparka många gånger och dessutom riktigt hårt! Det är roligt. Snart kan nog Johan känna utanpå magen. Det blir roligt!
Just det.. det där med att det är konstigt att kolla på bebisprylar.. det känns som så overkligt.. när jag var där och tittade så tänkte jag det att "varför går vi här och kollar på en massa bebisgrejer? Vi ska ju inte ha barn än.." Haha.. men vi ska ju faktiskt snart ha barn. Kan ni fatta det? det kan inte jag.
Måste berätta hur söt Johan var idag.
När vi var på dollar store för nån vecka sen så köpte vi ett mjukisdjur som föreställer en grön myra. I alla fall.. den är ganska stor men vi tyckte den var jätte söt så vi köpte den till bebisen.
Tidigare i veckan gjorde jag i ordning skötbordet och idag när jag kom hem från jobbet och går in på toan så ser jag att den där söta mjukismyran ligger på skötbordet. Haha.. jag höll på att skratta ihjäl mig. Han är så himla söt min älskade pojkvän! :)
N'ää.. sova var det jag skulle göra!
Förresten.. glöm inte att gissa bebisen.

Inga kommentarer: