måndag 16 augusti 2010

Chefen ---> havandeskapspenning

Min chef ringde idag. Jag är ju övertalig vilket innebär att jag inte har nån brukare att jobba hos så min chef håller på att fixa en arbetsplats åt mig. Hon ringde idag och undrade om jag hade sökt havandeskapspenning.. men det har jag ju inte gjort eftersom att jag vill veta vart jag ska börja jobba så jag kan beskriva mina arbetsuppgifter plus att jag vill känna hur tungt det nya jobbet är.. men chefen tyckte att jag skulle skynda mig och söka. Hm.. jag vet bara inte riktigt hur mycket man ska söka på.. om jag har förstått rätt så är det max 60 dagar som jag kan söka och det är ju länge.. ska jag gå omkring hemma i två månader innan det är beräknat? Nu vore det väl i och för sig kanske ganska skönt men jag är lite rädd för att jag ska bli alldeles för övervänt och ja.. jag vet inte.
Chefen sa att jag borde söka åtminstone en månad i alla fall för jag får nog räkna med att det kommer bli tungt. Jag kommer förmodligen att hamna hos en brukare som behöver hjälp med allt (dusch, toa, påklädning m.m) vilket är riktigt tungt så ja.. gu vad svårt.. hur ska man tänka? Ska jag söka allt eller vad? Det är ju svårt att veta hur man mår om två-tre månader.. Har ni några tips?
----------------
NU borde jag sova..
Sov gott!
Jag älskar Johan och sprattel bebisen! :)

7 kommentarer:

SandraLindahl sa...

Tycker du ska söka havandeskapspenning,föratt i slutet kommer du inte vara peppad på att jobba,sen har du ju ett ganska krävande jobb :)

Sara sa...

Jo självklart ska jag söka men jag vet bara inte hur mycket. :) Ska jag söka allt eller bara en del? Jag hade från början tänkt söka en månad men nu börjar jag fundera.. ska jag söka mer? Gu vad svårt. haha

EmelieEli sa...

Asså jag vet int om det går men du kanske kan kolla om du kan jobba typ bara en del av den tid du igentligen ska jobba . Jag vet inte om jag fattade rätt me det där havandeskapspenning grejset ;D haha

SandraLindahl sa...

Jag tycker du ska söka hel ,då hinner du verkligen njuta av graviditeten och verkligen bara tänka och ta hand om dig själv :) Med Rasmus jobbade jag till i mars,och jag skulle ha 19 mars,och det var riktigt jobbigt,nog för att jag var ganska hurtig med rasmus i magen jämnfört med denna :)

Sara sa...

Emelie: Jo jag tror att man kan söka bara typ halvtid eller 1/3 eller ja. :)

Sandra: Så du tycker jag ska ta de 60 dagar som man kan få? Det tycker JOhan att jag ska göra. :) Haha. Ja.. jag måste fylla i de där papperna så jag kan skicka in de nån gång.. annars blir chefen tokig! :)
Oj.. ja.. det är ganska många tror jag som jobbar så länge de orkar, men jag vill nog gärna vara hemma ett tag innan. :)

Annika sa...

Tjenarehej!

Ditt jobb är ju ganska tungt så sök allt du kan få. Tänk på att du har haft jobbig duschning redan nu :-) Hur är det när man sökt ochfått ok, kan man dra tillbaka en del om det skulle visa sig att man vill jobba längre?

Tjingeling

Sara sa...

Ja.. det är ju sant det där med att jag redan nu har haft en jobbig duschning.. jag har bestämt mig för att söka allt jag kan få. Nu är det bara att skriva i de exakta arbetsuppgifterna som fattas innan jag kan skicka in min ansökan.
Jag tror att man kan göra så.. men jag ska inte säga säkert.