fredag 3 september 2010

Barnmorskan

Igår var vi hos barnmorskan och gjorde de vanliga kontrollerna. Jag kissade på en sticka och det såg bra ut, mitt järnvärde var bra men jag fortsätter ju att äta järntabletter. Barnmorskan mätte magen, det så kallade sf-måttet. Hon mätte från överkanten på blygdbenet till så högt upp livmodern når och det visade på 25 cm. Vet inte om det är mycket eller lite, jag glömde fråga.. och hon sa då inget så jag antog att det var lagom. :) Sen så vägde jag mig ju också.. usch! Inte lika roligt den här gången. Jag har gått upp hela 6 kg!! Måste verkligen dra ner på godiset.. jag tror att det är den största boven.. ja, självklart att bebisen också har växt och allt det men på sex veckor har jag alltså gått upp 6 kg.. det är väl ändå lite väl mycket.. det kommer ju bli ännu mer innan bebisen bestämmer sig för att komma ut.. på tal om det.. gu vad jag längtar! Det är inte så jätte länge kvar.. Det har ju gått jätte fort hittills och jag tror att det kommer fortsätta gå fort.. åtminstone så länge jag jobbar.. vilket jag hoppas bara blir ca 1 månad till. Fatta så skönt om jag fick gå på h-penning redan i oktober (5 för att vara exakt), så som jag har sökt. Nää.. nu har jag inte tid att sitta här och svamla en massa.. måste försöka städa lite i alla fall. Vi hörs!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Jossan sa...

6 kg, det är väl allt du har gått upp på hela graviditeten? Eller har jag fattat fel? :p Det låter inte så farligt tycker jag iaf =)
Det är ju kulan som växer, mest iaf. :)

SandraLindahl sa...

Jag har också gått upp 6 kg sist jag var hos bm :) Men Rasmus gick jag upp 16 kg,så mitt mål är att inte gå upp över 16 kg :)