torsdag 9 september 2010

Beslut om havandeskapspenning

Nu har beslutet för ansökan om havandeskapspenning kommit!
Beslutet lyder som så att: "försäkringskassan har beslutat att du får hel havandeskapspenning för perioden 14 oktober-2 december"

Det känns ju hur skönt som helst. Nu ska jag bara skicka in begäran om havandeskapspenning.. och det var inte "tvärenkelt".. Får vänta tills Johan har kommit hem så han kan hjälpa mig att tyda blanketten. Jaja.. det blir nog bra! :)

Jag känner mig på toppen humör.. jag är taggad! Nu börjar det kännas som att det inte är så långt borta innan bebisen kommer. Jag har mycket som jag skulle vilja fixa innan bebisen är här. Nu har jag i alla fall städat ur två lådor i byrån för att bebisen ska få ha sina kläder nånstans. Jag tvättar bebiskläder för fullt! haha.. det är kul! Enda gången som det är kul att tvätta.. Så nu hänger det små söta bebiskläder på torkställningen. När jag har tvättat allt så måste jag försöka sortera kläderna efter storlek så jag vet vad vi har och vad vi kanske behöver.. förmodligen behöver vi inget mer.. eller jo.. sockor.. men utöver det tror jag att vi har det mesta i klädväg. Det känns ju bra i alla fall.
Vet ni vad mer jag har börjat med? Jag hittade en NY IKEA katalog här hemma.. aj aj.. så nu har jag börjat göra en handlingslista.. Jag och Johan hade ju tänkt försöka hinna ner till Sundsvall och gå på IKEA innan bebisen kommer. Jag har mycket som jag skulle vilja ha men mycket av det får vi nog fixa sen nån gång.. om jag skulle köpa allt som jag vill så har vi ju inga pengar kvar. Nej men så illa är det nog inte men vi behöver en bokhylla (har ingen bokhylla men oändligt mycket böcker som just nu tar upp plats i en av garderoberna för vi kan inte ha böckerna ute i förrådet då det är ett kallförråd), en tv-bänk (den vi har ser för hemsk ut och det är inte ens en riktigt tv-bänk men jag har hittat en billig och fin på IKEA) och sen är det lite små grejer till bebisen som jag vill ha. :D
Jag har fått många idéer till hur jag vill göra och få det här hemma. Men vi får väl se om jag får igenom det.. måste ju fråga Johan också.. han bor ju också här.. :)

Nää.. nu ska jag hänga upp nytvättade bebiskläder! :)

Ha en toppen bra dag!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Styleroom.se är även en bra sida där man kan se bilder av andras hem och få inspiration :) Rekommenderas!

Sara sa...

Oh.. då måste jag in på den och kolla.. synd bara att det kan bli så dyrt då man blir inspirerad. ;)