torsdag 28 oktober 2010

Vecka 34

Jag och Johan har varit hos en riktigt fotograf så nu ska vi välja ut några bilder som vi tycker blev bra.. men det är riktigt svårt, jag vill ju ha alla. :) . Här ska ni få ett smakprov i alla fall: http://www.jesperstenmark.se/palmen2.htm

-------------------

Vecka 34


Kroppen:
Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet:
Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.




Egna anteckningar/bild:
Jag kan knappt fatta att det snart är dags för den lilla krabaten att komma ut.. det är inte länge kvar nu.
åh vad jag längtar efter den lilla bebisen som ligger i min mage. Men nu är det inte länge kvar. Det känns bra. Ibland är jag riktigt taggad på att föda barn.. det kommer nog bli en ganska häftig upplevelse. :)


Här kommer bilder på magen:


Magen v.32

Magen v.32

Magen v.33

Magen v.33

Magen v.33


--------------

Varför blir det understuket? Jag vill inte ha det.. och jag vet inte hur man tar bort det heller.. det brukar ju inte vara nå svårt.. men blogger har många konstiga och dåliga saker
!

---------------

Höst

Jag var ute på en promenad för ett tag sen och det är otroligt mycket hästar här i byn.
Det var så fint just den här dagen, med hästarna och solen och de gul-, brun-, röda bladen.



Inte världens finaste bild på mig men den bjuder jag på. haha. :)





Hästar är ju jätte fina men jag är faktiskt lite (jätte) rädd för hästar.. de är ju stora!





----------------

Snö

Snöoväder i Umeå den 14 oktober. Trevlig start på min ledighet. :)





----------

Pyjamas

Jag gjorde ett försök att sy en pyjamas till bebisen..
Jag tycker pyjamasen blev riktigt fin.. det fattas bara knappar. Ska se om jag kanske kan sätta dit knappar idag.




6 kommentarer:

Namárië sa...

Vad duktig du är på att sy :)
Hade många pyjamasar till W med knappar. Köpte sedan med dragkedja (från Kappahl) eftersom det var ett evigt blöjbytande i början och man fort blev less knapparna! Men smaken är som baken :)

Sara sa...

Tack tack. :)
Ja.. det är sant.. jag har pratat om att sätta dit en dragkedja men ja.. vi får se.. det blir nog knappar. Men nästa gång kanske det blir dragkedja. :D

Jossan sa...

Gud vilka fina bilder från fotografen! Och dom andra också! :)

Sara sa...

Jag blev riktigt nöjd med bilderna hos fotografen. :) Känns bra att ha lite proffsiga bilder på oss. :D

Namárië sa...

Han är duktig den där Jesper :P Bilderna blev jättefina! Kloka ni var som gjorde slag i saken :)

Sara sa...

Han är mycket duktig den där Jesper.. :)