torsdag 23 december 2010

En klunk bensin

Min käre lillebror Håkan lyckas då med allting.
För många år sen, på nyårsafton, hade vi tänt värmeljus och ställt på vardagsrumsbordet. Håkan skulle ju av nån anledning sitta på bordet.. han såg barnprogram tror jag. Helt plötsligt så hör jag bara att Dennis skriker "Håkan brinner!". Ehm.. okey.. jag hör att ytterdörren öppnas så jag springer ut och kollar vad som hänt.. då ligger Håkan på rygg i snön. Han hade alltså börjat brinna på ryggen och sprungit ut till snön. Tur att han var smart! Det brännmärket blev väl ungefär 5-7 cm i diameter. Aj aj..
Sen så har han brutit en handled (för 2 år sedan), nyckelbenet bröt han för två veckor sen, före sommaren blev han nedslagen av några killar (förmodligen hade Håkan varit uppkäftig) och nu ikväll skulle han ut och köra skoter. Tydligen så fungerar bara en av de två skotrar vi har men typiskt nog så hade bara den som inte fungerar bensin i tanken. Håkan (eller vem det nu var) kom då på den briljanta idén att slanga. Tyvärr så misslyckades Håkan ganska stort med det.. han var inte beredd på att det skulle komma så fort så han fick bensin i munnen och svalde väl ungefär en klunk bensin. Bra jobbat! Mamma har i alla fall pratat med en karl på giftinformationen och han sa att Håkan ska ta det lugnt i några timmar (vilket är ganska knepigt för en 17 åring som är speedad till tusen!). Om han börjar hosta eller börja känna sig slö och hängig så måste han åka på akuten. Håkan hade ju spytt och det ska man visst inte göra. Vet inte riktigt varför men jag tror att det är för att det finns risk att det kommer ner i lungorna. Jaja.. håll tummarna för att han slipper akuten.


---------------------------

Nej men kära läsare, Jag får önska er alla en riktigt god jul. Hoppas ni alla får träffa tomten eller åtminstone att tomten har hunnit lämna julklapparna hos er inatt Tomten har ju himla mycket att göra på julafton så det är nog inte alla som är vakna när han kommer. :)

God Jul och God Natt! :)

2 kommentarer:

Jossan sa...

Men oj vilken otur han har! Kanske borde fundera på att vara lite mer försiktig också? ;)
God jul till er med! :D
Kramar

Sara sa...

Jag tror att han borde försöka vara mer försiktig. :)
Kram