söndag 30 januari 2011

Jag vill mycket

Förra veckan hade jag och Emil fullt upp men det skrev jag kanske. Vi var på BVC, jag var på efterkontroll, öppen förmiddag (i Hissjö) och vi hann även med att träffa min morbror som var här i Umeå och hälsade på. :)

Jag har skrivit om BVC och efterkontroll. Men i torsdags åkte jag och lilleman in till stan för att träffa morbror Patrik. Vi tog oss en fika och snackade om allt möjligt. Det var väldigt trevligt. Det är nog inte alla som vet det men Patrik har bott här i Umeå ändå tills för ett år sen då han flyttade till Stockholm för att bo med sin kille. Det var trist att han flyttade men kul att han äntligen träffat en kille som är super trevlig. För övrigt så är min morbror bara 6 år äldre än mig så han är ju rena ungdomen. :)
I fredags var det äntligen dags för öppen förmiddag som det visst heter. Det var i alla fall här i Hissjö som det höll till. Jag och lilleman gick dit vid halv nio och då var det bara ledaren som var där. Hon var väldigt trevlig. Just före elva gick vi.. Under den tiden så var det ingen mer än vi där.. ganska trist måste jag ju säga. Jag hoppas att det ska vara nån mer där nästa vecka för än ska vi inte ge upp. :) Om inte så får jag väl söka mig in till stan nånstans. Typ på umedalen kanske.. det tar ju bara 15 minuter med bil dit. Men när vi varit på öppna färdigt så gick vi på en promenad med våra grannar, Annelie och Malva som fyller tre år i sommar. :) Det blev en ganska lång promenad på 5 km. Det var väldigt skönt.
När vi kom hem från promenaden så packade vi väskan och sen åkte vi hem till Norsjö.
I lördags var pappa Johan ute i skogen hela dagen medan jag och lilleman hälsade på min guddotter (Thea) och hennes familj. Det var super trevligt. Det var så länge sen jag var där. Hon var lika söt som vanligt. När vi varit hos Thea så åkte vi på lampaffären för jag hade ju fått en presentkort där för två jular sen. Jag hittade två jätte fina fönsterlampor. Ska se om jag KANSKE ids ta nån bild och lägga ut. Jag har fortfarande kvar lite pengar på presentkortet så jag ska se om det är nån mer lampa jag skulle vilja ha. :)
När v i varit på lampaffären åkte vi till mina kusiner. Där var det full rulle som vanligt och lilleman sov förstås som en stock. Han sover som bäst när det lever om lite sådär lagom. :)
På kvällen käkade vi super god mat hos Johans pappa. Vi hade gjort fläskfilé och pommes plus broccoligratäng typ. Oj så mätt jag blev. När vi ätit färdigt så var vi och hälsade på hos Johans gamla dagpappa. De hade ju en present som vi skulle hämta innan lilleman skulle växa ur den. :) Det var ännu ett par jeans, en jätte fin kofta (i grönt) och en super fin body där det står "mum + dad = me" Han har faktiskt en sån tröja men den är snart för liten så det blev ju perfekt.
När vi kom hem därifrån gick vi i säng.
Idag har vi kollat på en ny (begagnad) bil, en ford focus -05, flexifuel. Den har gått drygt 17 000 mil, är "gubbkörd", han har gjort alla service och det är Johans pappas kompis som ska sälja bilen. Den här gubben har ägt bilen sen den var ny.
Bilen var väldigt nätt och behändig tyckte jag. Barnvagnen gick ställa rätt in eller hur man nu ska säga. Man rymmer i alla fall ordentligt med grejer i bagaget. Det var ett STORT plus sen så är det också ett stort plus att min storebror jobbar på logarts i Skellefteå och de säljer ford. Bror kan alltså få tag i billiga reservdelar plus att han kanske vet vad som är fel ifall det nu skulle jävlas. En till bra grej var att man kunde fälla ner hela baksätet och få ett jätte stort bagage. Det skulle vara kanon när jag ska åka ner till Sundsvall för att shoppa loss på IKEA. ;)
Haha.. nej men vi har inte bestämt oss än.. ska vi eller ska vi inte? Det är frågan.
När vi kollat färdigt på bilen bjöd vi oss på lunch hemma hos Johans mamma.
Då klockan var runt halv tre började vi bege oss hem mot Umeå. Det här var ju en resa som helt klart kunde ha gått bättre. Det var för det första väldigt mycket renar. På ett stället låg jag på kanske 80 och helt plötsligt var det en massa renar på vägen. Läskigt att jag inte hade sett de! Men jag fick i och för sig precis möte så det var förmodligen det. Sen så träffade vi en älg som sprang över vägen.. då fick jag pall nita! Det var läskigt.. och inte nog med det här.. Johan mådde illa.. han spydde första gången efter 3,5 mil.. men sen lyckade han hålla sig ändå tills vi körde in på parkeringen. Han skyndade sig ut ur bilen och sprang till kanten där han spydde igen.. sen har han hållit på och spy med jämna mellanrum hela kvällen. Nu tror jag dock att det håller på att lugna ner sig. Jag hoppas det i alla fall! Jag tycker så synd om han. Sen så hoppas jag ju att jag ska slippa åka på magsjuka. Men vi får väl se hur det går, Johans pappa har också fått magsjuka.. Varför just nu i veckan? Vi har inte tid med det. Om jag nu tvärtis ska trilla dit och få magsjuka så hoppas jag verkligen att jag gör det NU för jag vill ju vara frisk inför dopet som vi ska ha nu på lördag (5 februari). Jaja.. än så länge känner jag mig som vanligt.. peppar peppar ta i trä (eller vad man nu brukar säga).

----------------------------------------

Jag vill så mycket
Ja, jag vill mycket. Jag vill så väldigt gärna fixa till här inne i vår lägenhet men jag skulle behöva massor med pengar för att få det ungefär som jag vill. Nånting som jag funderar starkt på är i alla fall att måla om inne i vårt sovrum. De som bodde här tidigare hade målat om. För det första så gjorde de ett dåligt förjobb. Hålen efter skruvar syns ganska bra och ja.. inge bra. Sen så valde de väl helt okey färger. En fondvägg som är typ olivfärgad och sen en grön/beige aktig färg.. eller nå.. de är väldigt lik varandra de här färgerna. Det skulle väl kunna vara ganska fint om de bara hade gjort fondväggen på rätt sida. De har fondväggen på samma vägg som fönstret. Inge bra! På Vänster sida om fönstret är det en hel vägg som är alldeles tom och på höger sida om fönsterväggen så är det garderober och mittemot fönstret så är det en vägg med dörren in till sovrummet. Jag vill ju ha fondväggen på vänster sida om fönstret. Aja.. hur som helst så funderar jag på att måla om inne i sovrummet. Jag tror att jag vill ha vita/beiga väggar. KANSKE en fondvägg men som sagt.. jag vet inte riktigt om jag vill det. Får se om jag kanske hittar nån fin färg. Eftersom Johan lix ska vara hemma från skolan imorgon så funderar jag på om jag och lilleman ska åka in till stan och kolla lite på vad det finns för färger och ungefär vad det skulle börja kosta.


Nää.. nu ska jag försöka sova.
Vi hörs!

1 kommentar:

Namárië sa...

Ett tips när det gäller målarfärg är Rustas. Vi använde den både i gästrummet (sand) och vardagsrummet (nougat) när vi flyttade till huset år 2006.
Förra året (2010) tröttnade vi och målade allt i vit färg från Teab istället. Det sved inte lika mycket i plånboken som det säkert skulle ha gjort annars. Visst har Rusta vit färg också, men vi tänkte att vi säkert inte ska göra om på några år nu, så det är värt den dyrare sorten.
Och är det "bara" en hyreslägenhet som ni kanske inte tänkt bo i för all framtid så kanske det är bättre att köra på en billigare färg? :)
Lycka till! Det blir säkert jättebra :)