onsdag 22 juni 2011

Frågor

När fick du reda på att du var gravid? 12 april 2010

Blev det en chock? Nja..

Hur gammal var du? Hade precis fyllt 22 år

Hade du mycket halsbränna? Ja, det hade jag.

Spydde du mycket? Nej.. bara en gång. Det var när jag skulle gräva över Texas bajs.. det luktade ILLA.

Hade du mycket foglossning? Nej tack och lov.

Ditt sf mått som störst? Oj.. måste nog kolla.. kommer inte ihåg..

Har du fått bristningar? Tyvärr så har jag det.

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag gissade på en tjej i min "tävling" men innerst inne så trodde jag nog att det var en pojke. Jag och Johan pratade om bebisen som en han.

Vad hoppades du på för kön? Spelade absolut ingen roll men det hade varit kul om det var en flicka för det finns så himla mycket fina kläder till tjejer.

Gick du över tiden? Nej

Födde du för tidigt? Nej men det var på gränsen.. om Emil hade kommit en dag tidigare så hade han räknats som för tidigt född.

Hur var förlossningen? 7 månader senare så kan jag säga att den var bra. Emil kom ut och han mådde bra och jag hade överlevt.

Blev du sydd? Ja.. de gjorde ett snitt/klipp så det blev sju yttre stygn och tre inre.

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag (såklart), Johan, en (två, tre?) barnmorska och en undersköterska.. tror jag. Jag tror att det var två-tre personal där inne.

Hade du någon nära med dig? Johan såklart. :)

Vilket BB födde du på? Jag födde inte på ett BB.. men på Umeås förlossning.

Hur stor var bebisen? 3395 gram och 50 cm lång

Blev det en pojke eller flicka? En perfekt liten grabb

Vad fick bebisen heta? Gustav EMIL Alexander Alm

Var allting värt det? Ja, vartenda stygn! :)

Inga kommentarer: