fredag 10 juni 2011

Min mentala ålder..

Min mentala ålder:
Varje kryss är ett år, svårare än så är det inte!

[x] Vet hur man kokar kaffe
[x] Tvättar kläder själv
[x] Kan laga mat själv
[ ] Tycker att politik är spännande
[ ] Mina föräldrar och morföräldrar är mer intressanta än mina vänner


[ ] Går i skolan alla veckodagar
[ ] Har en penna med mig överallt
[ ] Har aldrig fått kvarsittning
[X] Har sett talkshows
[X] Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det
[ ] Dricker kaffe/té minst en gång i veckan


[x] Vet hur man startar en diskmaskin
[x] Kan räkna till tio på ett annat språk
[ ] När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det
[X] Föräldrarna litar på mig
[x] Kan klippa gräset
[X] Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt
[X] Kommer ihåg att vattna blommorna
[ ] Pluggar när jag borde
[ ] Lyssnar och tar till mig på lektioner
[x] Kommer ihåg att mata djuren


[x] Kan stava till skicklighet utan att slå upp det
[x] Kan städa upp efter mig själv
[ ] Det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light
[ ] Kan gå till affären utan att köpa något jag inte behöver
[ ] Förstår skämt första gången jag hör dom
[x] Kan skriva snabbt på tangentbordet


[x] Har kommit på att vädret ändras varje timme
[x] Kan se på någon het utan att tänka på sex
[ ] Har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar
[X] Kan läsa ut en bok


Min mentala ålder är: 18 år

Min verkliga ålder är: 23 år


Ojdå.. jag är ju rena ungdomen! Haha


___________________________________________


Nej men hur har eran dag varit?

Min har varit toppen bra! Jag började dagen med att komma ihåg att jag skulle ju till kyrkan och kolla på avslutningarna, då var klockan halv nio och första delen började då! ooops! Aja.. jag skyndade mig att gör oss i ordning så halv tio var vi i kyrkan och det var då nästa del började. Perfekt! Sen hann vi gå förbi mormors grav. Tänk vad tiden går fort. Mer än ett år sen som mormor gick bort. I alla fall.. sen bjöd morfar mig och Emil på fika så vi var där en stund.. men Emil var trött så vi åkte till badstranden. Jag tänkte att han skulle få sova i vagnen medan jag doppade fötterna i vattnet och ja.. men Icket! Emil ville också doppa fötterna. Han reagerade knappt på att vattnet var kallt. Han tyckte nog att det var skönt. Har ju trots allt varit runt 30 grader varmt idag. Precis när vi var på väg att sätta oss i bilen kom min guddotter, hennes bror och hennes pappa på badstranden så vi stannade en liten stund till. Jag fotade barnen och de blev super fina bilder. Ska försöka skicka några av de till deras föräldrar! När vi varit på badstranden och blivit uppätna av åte åkte vi på konsum och handlade lite grann och sen körde vi hem. Emil käkade och sen spola vi upp lite vatten i hans badbalja som jag sen bar ut också fick han sitta ute och plaska i vattnet. Men eftersom vi höll oss i skuggan så blev vi än en gång uppätna av de där små äckliga knorten! Det blev bara ett snabbt bad.

När Emil hade badat var han helt slut så han somnade och sov i ca 2 timmar. Det behövde han! Medan han sov fixade jag middagen. Han som hjälpt till att dra elen inne på toaletten blev färdig idag så vi bjöd han på middag, grillat! Det blev super gott.. och nu sitter jag hemma hos mina päron för att jag har internetabstinens och Simon (vår elektriker) är i Bastutjärn och dricker öl med Johan.. men nu ringde Johan och sa att Simon vill hem nu så jag ska skynda mig hem. (Hade nämligen lovat att skjutsa hem Simon).

Men hröreni.. ha en riktigt bra dag imorgon! Här skulle det bli ännu en varm dag. :)

Inga kommentarer: