söndag 12 juni 2011

Skolavslutning - Bada

På skolavslutningshelgen brukar fritidsgården och några fler anordna en drogfri kväll på rännarn. Där är det lite olika band som spelar sen är det massa annat kul man kan göra. Hinderbana, sumobrottning, skumdisco, volleyboll och massa mer. Det var skolavslutning i fredags så igår var det "röjj på rännarn" som jag tror att de kallar det här evenemanget. Det är ju alltså ett drogfritt evenemang och det kostade 50 kr att gå in och då fick man en souvas. Alltså ett ganska bra pris!
Jag och en kompis var ute och körde en sväng och körde förbi på rännarn och pratade en stund med min kusin som var där inne. Det slutade med att jag flörtade med de som satt i kassan så jag och Becka fick komma in gratis. Det var ju bara en halvtimme kvar innan de stängde. Jag och Emelie sumobrottades och körde hinderbanan. Emelie vann hinderbanetävling men jag var nära. Det var i alla fall jätte kul! Jag önskar ibland att jag var liten igen så jag också fick vara på sådär roliga evenemang och leka. :)

Här brottas jag och Emelie

______________________________________________


Jag och Emil var på badstranden igår på förmiddagen. Vi var där med Thea och Vincent och deras föräldrar. Det var riktigt härligt. Emil badade men det gjorde inte jag. Jag skyller på att jag inte har några badkläder som jag kan ha.. Jag har ett par badtrosor men tror inte jag skulle vilja bada toppless. :)

Emil och gammelmorfar, alltså min morfar. Det här är utanför kyrkan i fredags då det var skolavslutning.

_________________________________________________

Oj så himla härligt det har varit med sol och jätte varmt! Men oj så skönt det har varit med en mulen dag. Får gärna vara mulet imorgon också och sen kan solen komma fram igen.

______________________________________________________________

Nej nu ska vi åka hem till Bastutjärn och kvällsfika och sen blir det sängen. Är super trött!


Inga kommentarer: