måndag 20 juni 2011

Torsdag den 16 juni

Ni vet att jag berättade om Emils tänder som var på gång.. de tittade fram bara dagen efter. Nu har han två små tänder i underkäken. Riktigt gulligt. :)

-------------------

Irriterande!
Usch vilken dålig dag jag hade igår. Okey, dagen började super bra.. Johan hade Emil från morgonen så jag sov ändå till halv tolv då Johan ringde och undrade om vi skulle äta lunch hos Po. Ja visst.. så jag klädde på mig och åkte dit. Vi käka och hoppa studsmatta och sen var det fikapaus. Glass och kaffe/saft. Självklart började de som satt där undra om inte Emil ska få glass.. det är ju synd om lilla Emil som inte får äta glas.. bla bla bla.. Jag förstår mig inte på folk som hela tiden tjatar om att Emil ska få smaka på allting.. HALLÅ!! Han är faktiskt bara 6 månader (snart 7)!! Varför ge grabben massa onödigt socker när det finns så mycket annat som han kan äta istället? Jag och Johan har bestämt att Emil inte ska äta glass och kakor (eller vad som alla nu vill bjuda på). Varför kan inte alla bara respektera det? "Nej men klart grabben måste få glass.. min storebrors dotter åt upp ett helt glasspaket när hon bara var 7 månader.." OCH!? Jag bryr mig inte.. JAG OCH JOHAN HAR BESTÄMT ATT EMIL INTE SKA ÄTA GLASS REDAN NU!! Sluta tjata och respektera att vi inte vill att han äter glass. Han får äta yoghurt, blåbärssoppa eller nå sånt istället. Visst, det är mycket onödigt socker i det också men det känns ändå bättre än glass och kakor.
Som ni kanske förstår så blev det lite diskussion kring Emil och glass.. det slutade i alla fall med att jag blev ledsen och körde hem. Typiskt mig! Jaja.. förhoppningsvis så slutar åtminstone de tjata om att Emil ska äta sånt som vi inte vill att han ska äta.
Johan fyllde ju år för en vecka sen.. och då tjatades det också om att Emil skulle få smaka.. "Nej Emil får inte äta glass" .. Också får han glass i alla fall.. Jag blir galen!
Jag hatar verkligen det här.. jag fixar det inte. Jag är ju så dålig.. vanligt folk skulle ju bara förklara varför han inte ska äta så mycket socker.. men jag som är världens dummaste 23 åring säger bara "därför.. BVC sköterskan har sagt.."
Det är jobbigt!

__________________________

Spännande!

__________________________

Igår var jag och Johan ute och målade garaget och det kommer bli så fint när det är färdigt! Ska bli ännu roligare att se hur fint huset kommer bli när det väl är målat. Kommer bli otroligt stor skillnad. :)

___________________________

På fredag är det midsommarafton. Jag längtar.. det är första midsommaraftonen på typ 5 år som jag slipper ta ledigt från jobbet för att kunna vara med på. Det känns underbart! :)

________________________

Jag är jätte trött.. lilleman sover som en stock just nu så jag borde väl förmodligen passa på att vila nu jag också.

Ska nog göra det.. vi hörs!

4 kommentarer:

ensofia sa...

jag vet vad du menar med det där med glassen, det är samma här! jag fattar inte heller varför liam ska ha glass????? Han nöjer sig bra med smörgåsrån och något fruktsmoothie! Varför massa nödigt socker!

Bara arr stå på dig, det är ingen annan som ska bestämma vad erat barn ska äta!

Krampårej!

Sara sa...

Skönt att det inte bara är vi som har det här problemet. Jag tycker inte att det ska behöva vara ett problem. Folk ska bara förstå vad NEJ betyder.

Jaja..

Kram!

Namárië sa...

Vi hade också samma. Sa helt enkelt nej och gav W tex ett smörgåsrån istället, eftersom att de små själva inte bryr sig om vad de får.
Håller med dig om att tids nog får de i sig så mycket socker ändå.
Jobbigt med folk som inte ger sig utan diskussion! Tuffa till dig och spänn blicken argt i dom nästa gång. Det kanske hjälper bättre? ;) Lycka till! Kram

vanjaaa sa...

fan va jobbigt, ni bestämmer ju över emil, så då ska väl folk inte lägga sig i :)