torsdag 15 september 2011

Magknip?

Emil sov som en kratta inatt. Jag vet inte riktigt vad det är men han är inte sig själv och har inte varit det på ett bra tag nu. Han sover dubbelt så mycket på dagarna som han brukar göra sen har han varit förkyld i tre veckor nu. tack och lov håller förkylningen på att gå över men han sover fortfarande massor på dagarna. Inatt vet jag inte alls vad som blev.. i vanliga fall är det bara att lägga han i sin säng också somnar han vilket han gjorde igår men där vid 11-tiden vaknar han till och skriker hysteriskt så jag plockar upp han och försöker lugna ner han. Han blir lugn så jag lägger han i sin säng och han somnar om. Då klockan är halv ett så vaknar han till igen och samma sak här, han skriker hysteriskt men den här gången det går inte att lugna han. Vi försöker ge han vatten och vi byter blöja men inget hjälper så vi gör i ordning en flaska med välling och då äntligen blir han lugn. Han sitter i mitt knä och myser framför tv:n. Jag tror att han har lugnat sig så pass att han vill ligga i sin säng men det går inte. Han blir jätte ledsen så jag plockar upp han också provar vi lägga oss i vår säng men det går inte heller. Han blir ledsen så fort vi lägger ner han. Johan sitter och håller i han en stund i soffan och kan det kanske ha varit så att Emil hade magknip? För han pruttar ganska mycket och nu verkar det ha blivit bättre. Emil är trött men hyfsat nöjd så vi låter han krypa runt på golvet en stund så han ska bli ännu tröttare men så fort vi lägger ner han i sin säng ställer han sig upp och skriker.
Det slutar med att jag tar fram madrassen och bäddar inne i vardagsrummet. Då kan Emil krypa runt på golvet, Johan får sova hyfsat ostört och jag får ligga ner och hoppas på att Emil snart ska komma till mig och vilja mysa. Jag skulle gissa att klockan var runt halv fyra då grabben äntligen somnade. Gissa om jag var trött då? Jag hade ju för en gångs skull inte sovit på morgonen med Emil då han sover sin vila där vid 9 tiden plus att jag för ovanlighetens skull hade stigit upp med Emil på morgonen där vid 7.. Oftast är det Johan som gör det. I alla fall så somnar Emil till slut. Han sov ändå inte så länge utan vaknar redan vid 8.. Då var det Johans tur. Så då förflyttade jag mig till vår säng och sov en timme till. Det var skönt!

Vi gick på en långpromenad idag så Emil skulle få sova (han vägrade somna i sin säng.. "peppar peppar"). Han sov i tre timmar! Medan Emil sov passade jag och Johan på att träna lite grann. Vi gjorde lite olika styrkeövningar. Det var skoj, det borde man göra oftare! :)

Nej, nu ska jag hjälpa Johan med städningen.
Vi hörs!


2 kommentarer:

Jennica - 18 år och gravid sa...

sv: tack. fast den är inte så liten.

Sara sa...

Jag kunde inte kommentera på din blogg (Jennica - 18 och gravid) så jag svarar här istället.
sv: Okey, men din mage är fin ändå och sen beror det väl lite grann på vad man jämför med om man tycker den är liten eller stor. Jag jämför den med min mage som var ganska stor, då jag var i v.37 hade jag ett sf-mått på 35. Jaja.. det spelar ingen roll.. Du har i alla fall fin mage! :)

Skit i vikten. Det kan du ta tag i sen. :)