fredag 23 september 2011

Polisen - Babycafé - Akuten

När vi var på väg in till stan imorse stod polisen och kollade körkort och gjorde alkotest. Självklart blev jag stoppad och jag hade körkortet och jag var även den här gången nykter. Skönt! haha. Jag tycker det är så roligt att man blir jätte nervös så fort man ser polisen fastän man vet att man inte gjort nåt fel. 

Jag och Emil har varit på babycafé inne i stan idag. Fick höra från en i vår föräldragrupp att det finns ett babycafé på tegskyrkan så idag har jag och Emil varit där tillsammans med våra nya vänner, de som vi brukar promenera med. I alla fall, det var väldigt trevligt där men nästan på gränsen till för mycket folk. Bebisar, barn och föräldrar överallt. När det var sångstund så hade de delat upp det på två grupper, en för bebisar (de som inte har börjat röra på sig) och en för bebisar/barn som gärna kryper och är med. I den rörligare gruppen så var det minst 45 barn och då var det som sagt bara ca 45 stycken barn i EN grupp. Ni kan ju då tänka er att det blev rätt mycket där men det var trevligt också.
De hade många olika rum med "teman" eller vad man nu ska säga. Ett lekrum, ett lugna rummet, ett pysselrum och sen var det lite olika rum där man kunde sitta och fika så det var bra. 
Lokalen som vi höll till i ligger en trappa ner så längst ner i trappan hade de en grind eller det ser ut som en rullgardin som man ska hålla in en knapp och sen kan man dra ut den eller dra in den för den delen. I alla fall så stod Emil där och hängde, jag skulle hämta skötväskan bara en liten bit bort och tänkte att han kunde stå där under tiden men självklart så var det några som skulle gå upp just då och precis när jag kommer för att ta Emil där ifrån så rullas "grinden" in och Emils tumme och hand följer med in så han sitter fast men vi lyckas tillslut få ut handen och tummen ser konstig ut  och då tänker jag direkt "Fan, nu blir det ju akuten för tummen är säkert bruten". Emil gråter för fullt men jag känner lite på tummen och det känns bra så vi sätter oss i Cafét och då lugnar han ner sig och sen är han som vanligt och han använder tummen. Tack och lov gick det bra men usch vad läskigt.. det såg verkligen otäckt ut för hela handen hade typ åkt in.. ja, det är svårt att förklara. Det gick i alla fall bra! Vi fikade och kolla runt lite mer i lokalerna och sen åkte vi hem. Emil vägrar sova och jag försöker städa för ikväll kommer Emils farfar och imorgon ska vi bjuda grannarna på mat. Avskedsmat blir det. Åh vad tråkigt men trevligt.

Så här såg grinden ut. 
Bilden är lånad från google


Nej, jag ska se om grabben kanske vill somna ute i vagnen då.. 
Ha en super bra helg!

4 kommentarer:

Jossan sa...

Vilken tur att det gick bra ändå! Lillkillen!

Sara sa...

Ja, det var verkligen tur! Den "snurrade" in så fort så det kunde säkert ha gått illa. Huvva.. som sagt, tur att det gick bra. :)

Namárië sa...

Fy vad otäckt! Tur att det gick ganska bra ändå.
Tänkte om det att Emil inte ville sova på eftermiddagen... Kanske är han redo att börja sova bara en gång på dagen? William började med det ganska tidigt, och somnade istället för kl 20, kl 19 på kvällen. Men alla barn är såklart olika :)

Sara sa...

Han borde ha sovit på eftermiddagen eftersom han inte sovit nånting under hela dagen. :)
Men vi har som inga riktigt fasta rutiner på hur han sover utan han sover när han är trött och det är oftast två gånger per dag men ibland mer och ibland mindre. Men jag börjar se att han vill lägga sig lite tidigare på kvällarna nu. Oftast har han gått i säng vid kl 20 men nu är det nästan så han vill i säng vid 19 tiden.
Ja, det är väldigt olika från barn till barn. :)