torsdag 6 oktober 2011

Dråpförsök

Kan man säga dråpförsök? Jag och Johan har diskuterat det och kommit fram till att det inte går säga dråpförsök. Det låter jätte konstigt men vad tycker ni?

Egentligen var det inte det jag skulle skriva om nu utan jag har glömt berätta vad som hänt i Norsjö två helger i rad. Första helgen (två veckor sen) blev en 20-årig kvinna misshandlad av två killar men vad jag vet så fick hon inga större skador. Helgen som var blev en 20-årig man knivskuren så svårt att han var nära att dö. Han vårdas nu på Norrlands universitetssjukhus i Umeå och jag tror läget är stabilt.  
Eftersom att Norsjö är så litet (4300 invånare i kommunen och ca hälften av de bor inne i Norsjö) vet man nästan vem alla är och så är det även i det här fallet. Jag vet vem killen är som försökte döda (eller vad han nu försökte göra) den andra killen. Jag tänker inte skriva vad jag tror om det här utan jag ville mest bara säga att jag tycker det är obehagligt att sånt här händer i lilla Norsjö. Jag som trodde att Norsjö var "säkert" eller vad man nu ska säga. Det är läskigt!
Här är artikeln om en av händelserna. 

..och sen undrar jag vad det här är?

Vart är Norsjö på väg?


Nu ska jag se True Talent på tv3play.se

Ha det bra!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Dråp ska väl vara något som råkar hända, som inte är planerat utan som bara görs liksom.
Om man försöker dräpa någon då skulle det väl vara mordförsök istället? För då är du planerat?
Förstår du hur jag menar? :p

Jossan sa...

*det planerat skulle det ju stå!

Sara sa...

Ja, precis så har vi också förstått det hela men det känns bara så fel att säga dråpförsök. haha.