fredag 25 november 2011

Baka, städa, baka, diska, städa...

Min vecka har sett ut som så att jag har städat och sen blev jag less på att städa så då bakade jag och sen tog jag en paus från bakandet och diskade undan efter mig sen städade jag lite till och sen bakade jag.. osv.
Nu är det bara lite disk kvar och tårtorna ska göras men sen är vi redo att fira Emils första födelsedag. :)
Vi har bakat muffins, bullar, kärleksmums (mockarutor som en del kallar det) cake pops, kolakakor, 5-minuters kola och mjuk pepparkaka! Duktiga har vi varit för sen så har vi dessutom hunnit städa hela lägenheten och bytt gardiner. Måste ju ha lite röda och juliga gardiner nu när det börjar dra ihop sig. Sen har vi faktiskt tagit fram julstjärnan och ljusstakarna också.
Som sagt, nu är vi redo för kalas!

_______________________________

Emil var ju på BVC i tisdags och han fick vaccin då plus att han verkar ha fått eksem. Så vi fick utskrivet en medelstark steroid som heter "emovat" och sen en kräm (mini derm) som han ska smörjas med ofta. Jag hoppas inte att det blir mer än så här för eksem är ju inte så trevligt men men.. skönt att vår bvc-sköterska skrev ut recept på smörj så snabbt. Det ser redan mycket bättre ut.
MEN han blev ju förkyld mitt i alltihop också. Det passar ju inte riktigt just nu men det kan ju hända att det var vaccinet som ställde till det så det kanske blir bättre till imorgon. Han har sovit som en kratta i tre nätter nu. INGE roligt. Det är tur att det är långt mellan gångerna som han sover dåligt. Tack och lov! Jag har ju fått världens finaste son.

Här får ni lite bilder från veckan som varit, det är dock bilder tagna med telefonen så ni får ha överseende med den dåliga kvalitén på vissa bilder.

Jag har blåst upp massor med ballonger och satt upp lite överallt här hemma. :)

Det gick inte alls nå bra. Här ser ni mina misslyckade cake pops.  

Det slutade med att jag gjorde "cake balls" istället. Haha

Pappa Johan har gjort bullar och Emil undersöker för att se om de är godkända. Jag är ganska säker på att de blev godkända. Det måste ha varit den perfekta gräddningen av de som gjorde allt. ;)

Så här firade vi Emils födelsedag. Jag bakade muffins med blåbär i och dekorerade muffinsarna med nån röra där det var grädde, vit choklad och lite philadelphiaost i. Det var riktigt gott! Emil ser då rätt nöjd ut. :)

Det här är en av hans presenter som han fick av oss, en åkpåse till sittvagnen. Det blev perfekt och han har provsovit i den idag. Det gick kanon! 

Min duktiga lilla kille har hjälpt mamma att dammsuga. :)

Mellistime! :) 

5-minuters kola som jag så fint har packat in i bakplåtspapper. Det tog lite tid men det blev jätte bra!

Ja just det ja.. vi har ju hunnit leka i fotostudion också. 

Jag tror att Texas är lite bög... men vad tusan gör det. Han är ändå världens finaste kisse. :)
Jag tycker det ser så roligt ut för han ligger nästan jämt med tassarna i kors så här. 
Ja, det var lite bilder det.. nu ska jag fortsätta med städningen.. eller jag borde kanske gå i säng. Jaja.. vi får väl se!

Sov gott!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Vilka fina bilder du lagt upp! Och vad duktiga ni är som bakat så mycket :) Typiskt att cakepopsen blev misslyckade, men säkert lika goda ändå :) De kanske inte varit i frysen tillräckligt länge, varför de gled av pinnarna? :)
Åkpåsar är så himla mysiga, man blir riktigt avundsjuk på de små när det är kallt ute och de får ligga nedbäddade och man själv måste gå ;)
Hoppas att det bara är sprutan som spökar för Emil så han får njuta av sitt första kalas :)
Hoppas på bilder från kalaset sedan och att ni får riktigt trevligt! Kram

Jossan sa...

Vad duktiga ni har varit! Det hade man ju velat smaka :)
Du är så rolig med det du skriver ibland Sara, började skratta högt för mig själv inatt när jag läste det du skrivit. Tänker på hur du är och hör hur du säger saker, då blir vissa saker väldigt roligt! :D