tisdag 15 november 2011

Fotomodell - Middagsbjudning - Emil

Fotomodell för en dag!
Ja, som många av er kanske redan sett (på fejjan) så var jag och två kompisar på "the studio" och lekte fotomodell i torsdags. Det var grymt roligt, så alla ni som får chansen till det bör ta den! Vi blev sminkade och de fixade även håret... GRATIS. Så här blev mina två favoritbilder! (men det var däremot inte gratis att köpa bilderna och jag hade tyvärr bara råd med två stycken bilder)


__________________________________________________________

Middagsbjudning
I lördags bjöd jag och Johan två kompisar på middag. Porterstek och potatisgratäng med en grön och fräsch sallad. Det var riktigt gott. Till efterrät blev det pannacotta med blåbär och hallon. Det var också väldigt gott. När Emil gått i säng plockade vi fram lite roliga sällskapsspel, bland annat ubungo. Sen spelade vi ett spel som heter "settlers" (den äldre versionen av det tror jag att det var). Det är i alla fall ett jätte roligt spel, mer än så ids jag inte säga för jag kan inte förklara det.. :)

Bilden är lånad från google.se 
När vi spelat färdigt "settlers" förflyttade vi oss till soffan för att spela lite xbox. Våra gäster hade med sig sina två dosor så vi kunde spela alla fyra. Vi körde ett bilspel som heter "blur" och jag var typ sämst. Men det var också jätte roligt!

Bilden är lånad från google.se
______________________________________________________________

Emil
Ja, vad ska jag säga om denna lilla busiga grabb som snart inte är så liten längre. Herregud, han fyller ju för tusan ett år nästa vecka! Hjälp, jag blir nästan rädd för hur fort ett år går.

Han har verkligen blivit en mästare på att klättra, häromdan när jag var satt på toaletten så hör jag hur han tjollrar på och är på väg in till sovrummet. Jag hör hur han pillrar på saker och pratar för sig själv och helt plötsligt blir han tyst... "åh, nej.. vad gör han nu" tänker jag. Jag skyndar mig så gott det går inne på toaletten och när jag väl är färdig så springer jag in i sovrummet och visst tusan har grabben tagit sig upp i sängen! Han var i alla fall lycklig. :)

Sen så har vi lagt en stol för "lillrummet" där vi har Texas kattlåda och som ni vet vid det här laget så gillar Emil att jaga Texas men då Texas blir less springer han in i "lillrummet". Emil försökteockså ta sig in där en dag. Han lyckades på nåt vis ta sig över stolen, dock inte så smidigt för det hördes en duns och sen en grabb som var ledsen. Det gick bra i alla fall! 

Idag när jag låg i soffan så kom Emil och ville upp och han fick nästan upp hela benet i soffan och sen drog han sig upp genom att hålla i mig. Jag hjälpte nästan inte till någonting. Oj, vad jobbigt det kommer bli när han tar sig upp i soffan själv. :)

Emil älskar att titta på Fablernas värld och Eric Saade. 



Fablernas värld



Eric Sadde - my hearts in air

Emil skrattar när han får se på de här två filmerna. Ibland när han äter lite dåligt eller slamsar med maten så brukar jag starta Eric Saade eller fablernas värld (som Emil för övrigt har fått av sin farfar) och då sitter han lugnt och stilla och bara gapar. :)

Nu har Emil lärt sig klappa händerna och han kan ännu fler rörelser till "imse vimse spindel". Det är så roligt när han lär sig rörelser till det man sjunger. 

Han går inte ännu utan han nöjer sig med att krypa. Han har dock börjat våga gå när man bara håller i honom i EN hand och han går ju ganska stadigt tycker jag men jag gissar att han är lite för feg av sig för att våga släppa och gå själv. :)

Han har börjat "prata" ganska mycket. Han kan sitta och läsa en bok och prata med sig själv ganska länge och det är himla gulligt när han gör det. Det är ganska nyligt som han har börjat intressera sig för att sitta och titta i böcker. Han var så himla rolig idag. Vi skulle gå ut så jag gick till hallen för att klä på mig själv och jag sa till Emil att han skulle komma för att han också skulle klä på sig. Då kommer han krypandes med en bok men stannar upp för att öppna boken och peka på en bild och säga "tita" också tittar han på mig och sen kollar han ner i boken och pekar på samma sak och uppreper "tita". Så jag går fram till honom och tittar i boken och säger "ja, det är en nyckelpiga". Sen tittar vi lite i boken och sen fortsätter jag ta på mig mina kläder och då gör han precis samma sak igen, "tita". Så himla gulligt! Mammahjärtat svämmar över av kärlek till denna underbara lilla krabat. 

Det är underbart att vara mamma!

Jag hoppas ni har haft en lika bra helg som vi har haft. I söndags hann vi ju dessutom vara på loppis på Nolia. Det var ganska mycket grejer där. Jag köpte några örhängen och Johan köpte några böcker.

Nej, nu är jag uppe för sent igEn!
Sov gott!

Inga kommentarer: