lördag 21 januari 2012

Fläkten på datorn trasig?

Min dator är inte riktigt frisk. Så länge man inte gör någonting med datorn är den alldeles tyst men så fort jag t.ex startar internet börjar den leva om. Det är som att fläkten är trasig eller att det är fullt med damm i datorn. Jag tänkte att jag skulle operera datan lite för att se om det var damm i den men det var det inte så vad kan det vara för fel? Jag vill ju inte att den ska bli överhettad och dö!

Är det någon som har ett tips på vad det kan vara?



Published with Blogger-droid v2.0.3

2 kommentarer:

Namárië sa...

Kan inte mycket tyvärr. Bor med en datornörd, så jag behöver inte lära mig heller, haha ;)
Antar att inte hårddisken är för full, samt att du har ett virusprogram till datorn?
Har du någon laptopställ med fläktkylning under din dator, så den inte går för varm? Det jag har är hyfsat billigt och fungerar riktigt bra: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=167764169

Sara sa...

Ibland önskar jag att min karl var datanörd men han är lika okunnig som mig. Haha
Nej, jag tror inte den är full och virusprogram vet jag faktiskt ärligt talat inte om jag har. Måste kolla upp det.
Jag har tänkt att jag ska skaffa en sån där fläktkylningsgrej men jag har som aldrig kommit ihåg det när jag haft tillfälle. Men vi ska nog på media markt imorgon så ska kolla om det kanske finns nåt billigt där. Jag är nog i stort behov av en sådan om jag vill att min dator ska överleva det här. :)