måndag 23 januari 2012

Första fastkörningen för i år!

Förra helgen (då Josefine var här) snöade det ganska mycket så det var några traktorer som var ute och skottade upp småvägarna här i byn. När vi kom tillbaka från vår shoppingrunda hade jag en bil framför mig som skulle svänga in efter samma väg och där kom en traktor med en snöslunga körandes mot oss så bilen framför mig svängde in på bönhusets parkering och sen kom traktorn så jag hann inte svänga in på parkeringen och gubben i traktorn stängde inte av snöslungan heller så jag tänkte att jag skulle skynda mig att smita förbi men då har de plogat bredare än vägen så istället körde jag fast. Haha, jaja.. tur att det var enkelt att komma loss i alla fall. Bilen som stod vid bönhuset kunde hjälpa oss och det var ju tur. :)

Tidigare under dagen höll jag dessutom på att köra in i mopedisten som låg framför mig.. ja, vilken dag alltså. Jag insåg ju sen att det måste ha varit för att det var fredagen den 13:de just då,. Tur att allt gick bra.



En bild som jag tagit i Bastutjärn för ganska många år sedan, 2008.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det var någon som sa att vi under 2012 kommer ha 3 st fredag den trettonde, ett riktigt otursår :)

Sv: Ja, nu kan det bara bli bättre :) Det var väldigt skönt att få komme hem till sitt eget :)

Sara sa...

Ojdå, då får man passa sig. Haha. :)

Ja, jag förstår det. Det är ju nästan alltid bäst hemma. :)