tisdag 28 februari 2012

Hudiksvall!

Jag och Emil steg upp tillsammans med pappa där vid halv åtta imorse. Vi fikade och klädde på oss och sen bar det av mot Hudiksvall! Emil sov till efter att vi passerat ö-vik sen lyckades jag roa honom ändå till högakustenbron med en bok, en traktor och genom att sjunga. Där tog vi en fikapaus. Mackor och apelsin hade vi med oss. När vi fikat färdigt gick vi ut en sväng för att kolla på den fina bron och för att Emil skulle få primia av sig lite. Synd att det var blåsigt så det blev ganska kallt. Emil tyckte inte alls om att behöva fortsätta åka bil. Det gick bra till Härnösand ungefär, sen började han gnälla och när vi passerat Timrå blev han ännu mer missnöjd men vi klarade oss ändå till birsta. Där gick vi in på Ikea för att äta lunch. Jag åt köttbullar och Emil fick en burk men det ville han inte ha så jag erbjöd han köttbullar och det ville han inte heller ha. Han åt upp min tomat men annars ville han inte ha. Sen gick vi till barnavdelningen för att Emil skulle få springa av sig lite. Han hittade massor med roliga saker där. Bland annat två olika fåtöljer och flera olika sängar som han ville ha. Vi måste nog snart skaffa en ny säng till grabben. Det blev dock inga köp idag då mamma är fattig. Väl ute i bilen fick Emil en smoothie då jag tyckte han ätit så dåligt till lunch.

Vi fortsatte vår resa utan större bekymmer. Emil somnade och sov ändå till Hudik vilket var väldigt skönt. L!Josefine hade lite mycket på jobbet så hon blev sen men vi roade oss ändå. Vi var in en sväng på Ica maxi och Emil shoppade en traktor och en t-shirt till pappa. Sen köpte vi riskakor som vi smaskade på i bilen till Josefine kom och hämtade upp oss.

Vi fick ost och skinkpaj till middag och det var super gott. Till efterrätt gjorde vi en äppelpaj. Super gott var det.

Sen kollade vi på lite bilder och nu har vi gått isäng så jag ska skynda mig att stänga av telefonen för att sova. Vi ska ju upp imorgon. Vi ska till Gävle en sväng. Mer får ni höra imorgon.


Sov gott!!


Ps. Utan Johans solglasögon hade jag aldrig klarat den här resan. Jag har haft solen i ögonen exakt hela vägen. +7 grader och strålande sol, underbart.. När man har solglasögon i alla fall. :)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: