fredag 9 mars 2012

Nu smäller det!

Ja, som ni alla vet har det varit någonting på gång här. Johan blir färdig med skolan till sommaren så vi har haft lite olika funderingar på vad vi ska göra med lägenheten som vi har. Ska vi bo kvar i Umeå eller ska vi flytta? Om vi flyttar, vart ska vi i så fall flytta? Hem till Norsjö, Hudiksvall, Östersund, Kiruna... Ja. Ni förstår. Självklart vill vi flytta till där Johan får jobb men vart får han jobb då?

Vad ska vi göra i sommar? Ska jag börja om på mitt förra jobb som personlig assistent eller ska jag söka sommarjobb hemma i Norsjö? Ja klart att det skulle vara kul att vara hemma över sommaren men det känns som att det här är vår chans att göra någonting kul för sen börjar allvaret!

Därför bestämde vi oss för att jag skulle söka jobb lite överallt så jag sökte jobb i Norsjö, Hudiksvall, canceravdelningen på Norrlands universitetssjukhus (NUS) och det fränaste av allt.. Jag sökte jobb på Gotland. Jag har inte fått svar från Norsjö och NUS ännu men jag bär varit på intervju i Hudik och det lät väldigt positivt sen har jag även fått svar från Gotland. Ni kanske redan nu kan gissa vart det här leder. Kvinnan som ringde från Gotland sa att jag har jobb där. Ni kan ju fatta hur glad jag blev! Kan ni tänka er att få spendera en hel sommar på Gotland? Ja, visst kommer jag att jobba men vad tusan spelar det för roll de dagar som jag är ledig.

Självklart var jag ju tvungen att återkomma med besked då vi inte hade hittat boende där så nu har jag suttit och letat boende i säkert två veckor. Jag har svarat på varenda annons på blocket som verkat vara intressant men de flesta vill endast hyra ut veckovis och det kan man ju förstå då de tjänar mest pengar på det. Sen har de flesta som faktiskt varit ett alternativ varit alldeles för dyra att hyra men i tisdags hände det som jag väntat på sen min blivande chef ringde. Jag sätter mig vid datorn för att tvär kolla på blocket om det kommit ut nå mer sen sist jag kollade. Visst tusan har det gjort det. En kvinna som hyr ut sin lägenhet (2 rum, 67 kvm) tillsvidare eller veckovis så jag skyndade mig att ringa på den och pang!!boendet är fixat! Jag ringer till min blivande chef och undrar om jobbet fortfarande finns kvar, jepp det gör det, jag skyndar mig att tacka ja till jobbet. Jag ska alltså sommarjobba på ett demensboende i sommar, på Gotland! Jippie!! Johan och Emil följer givetvis med. Jag är lite avundsjuk på Johan som ska få vara pappaledig där men jag tror att det kommer bli en grymt bra sommar.

Jag är så glad för att vi vågar ta den här chansen för efter sommaren kommer vi nog att flytta hem till Norsjö, OM Johan får jobb här i närheten i alla fall och det är det han hoppas på. För han vill hem igen. Jag vet inte riktigt vad jag vill men sommaren kommer att bli toppen! Det känns skönt att vi fick tag i en lägenhet som hon hyr ut möblerad så vi behöver ju inte ta med oss hur mycket grejer som helst. Åh vad jag längtar.

Lägenheten i Hissjö har vi dessutom sagt upp så sista maj ska vi vara ute ur den. Det känns både bra och dåligt.

Nej, nu ska jag vara trevlig med de andra.

Det var inte roligare nyheter än så. Haha.

Ha en super bra dag!



Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: