lördag 14 april 2012

Leos lekland

Eftersom det inte blev Sundsvall i helgen så bestämde vi oss för att åka till Leos lekland. När vi kommer in i entrén och får se alla jackor som hänger huller om buller där inne i hallen så tänker både jag och PO "men gud vad mycket folk!!". Ja, vi kom på att det är påsklov i veckan, klart att alla ungar skulle vara på leos då. Jaja, vi hade ju ändå åkt dit så vi klädde av oss och gick in.. jisses vad mycket folk/barn det var där.

Vi hade bestämt oss för att vi skulle äta lunch där först men det var inte det lättaste att hitta en plats att sitta på då folk satt med sina bärbara datorer och tog upp hela bord typ. Vi lyckades hitta ett bord där vi fick trängas med ett annat gäng. Det gick bra det också förutom att Emil blev taggad på att leka. Han slängde i sig plättarna som han fick och sen var det bara att hänga med grabben ut på äventyr.

Vi gick först en sväng runt stället för att kolla vad de hade för kul men eftersom det var rätt mycket folk höll vi oss till där bara små barn (upp till 5 år) fick vara. Det fanns ett stort bollhav med knallröda bollar och en liten klättervägg/trappa upp till en gång som ledde till rutschkanan. Emil tyckte det var roligast att klättra i och ur bollhavet,.. ändå tills vi testade åka den stora rutschkanan.

Jag kan meddela att det var inte det enklaste sättet att ta sig till den banan. Det var först en klättervägg/stege sen en gång och längst in kunde man svänga vänster men då kom man till en studsmatta och dit ville vi inte just den gången men sen fanns det som inga mer ställen man kunde ta sig upp på... tills jag såg de andra barnen. Vi var tvungna att krypa under en kant, sen klättra upp, sen krypa, sen upp, sen krypa och sen upp.. sen var man framme vid banan.

Det var jätte kul att åka den där! Om det inte varit så bökigt att ta sig upp skulle vi ha åkt fler än tre gånger men jag var alldeles svettig efter det där för det var alldeles för mycket folk och alldeles för dålig luftkonditionering eller cirkulationssystem eller vad det nu heter. Det var varmt och det gick nästan inte andas där inne. Usch, det var härligt att komma ut faktiskt.

Någonting som jag störde mig väldigt mycket på  därr inne på Leos var att många föräldrar satt med sina bärbara datorer och tjollrade. Det känns inte riktigt rätt när man är på ett sånt där ställe och speciellt inte en sådan där dag med mycket folk. T.ex som när vi var i den delen där små barn fick vara så var det två rutschkanor bredvid varandra och det var ganska många barn som åkte i de där. Men helt plötsligt var det en pojke som började lägga stora sittpuffar/klossar i en av banorna och sen blev han jätte arg och skrek till de andra barnen att de inte fick åka där. Han till och med slog till en annan pojke med den där puffen. Vad tusan ska man göra? Inget av de barnen var ju mina men kan man ändå säga till att sådär gör man inte. Visst borde jag väl kunna det? Pojken som fick en liten dänga där hade sin mamma i närheten så hon såg det där och kom dit för att säga till den andra pojken men han gav sig inte. Jag blev så upprörd och irriterad, vad gör föräldrarna egentligen? Det känns som att har man barn som leker i den avdelningen för små barn så ska även föräldrarna vara där.. det är ju små barn!
Vad har ni för erfarenheter av sådana här ställen?

När vi var nöjda med Leos åkte vi på media markt och handlade några filmer och lite andra grejor. När vi skulle åka därifrån var grabben ganska trött och gnällig men vi var ändå tvungna att åka in till coop för att posta ett paket men det fick gå ganska snabbt och sen körde vi hem. Jag hoppade snabbt som ögat in i duschen och jag försökte verkligen göra en "tvärdusch" men jag tror att jag misslyckades.. i alla fall så skulle jag iväg till en kompis. Vi såg film och pratade och hade det riktigt mysigt. Jag känner att jag skulle behöva fler sådana kvällar!

På vägen hem från henne spelade jag hög musik och sjöng som en kratta men härligt var det i alla fall! :)
Min dag var med andra ord riktigt bra!

Idag har också varit en bra dag men inte alls i närheten av lika bra som igår. Vi har varit inne i stan men Emil sover ju mitt på dagen, oftast precis före lunch så vi kom ganska sent in till stan. Vi fick stressa då Emil var gnällig. Jag tror att han haft ont i magen idag för han har släppt pruttar som luktat som om min lillebror skulle ha släppt sig. Det säger ju inte er något men det ska ni vara glada för.. huvva! Jaja, ILLA har det luktat i alla fall.

Nu har jag surrat på tillräckligt för ikväll!

Puss hej!

Jag älskar den här bilden trots att man se hur tjock jag är. :)



2 kommentarer:

Liams Mamma sa...

Klart att man ska få säga till andras barn om inte föräldern är i närheten! Du hade fått säga till Liam iallafall :)
Jag har aldrig vart på något lekland men vill gärna åka dit, vi har ett i en grannkommun!

Jätte fin bild, du är INTE tjock!
Kram Sofia

Sara sa...

Ja, jag tycker nog att man ska få göra det.. åtminstone i det här fallet. :) Hoppas alla föräldrar tänker som dig. Om någon ser att Emil gör nåt sånt där så hoppas jag ju att den som ser det ska säga till. :)

Emil älskar att vara på lekland så jag tycker att ni ska testa åka dit. Det är ju skönt för där kan de klättra och busa utan att man behöver vara rädd för att de ska göra sig illa ifall de faller. :)

Tack snälla Sofia, jag önskar att jag kunde se mig själv med andras ögon. :)
Kram