onsdag 2 maj 2012

Gotland

Oj, vad jag längtar efter sommaren och Gotland. Jag tror att det kommer bli toppen bara vi får tag i det där hyreskontraktet nån gång förstås.
Jag har i alla fall suttit och tittat på lite olika sevärdheter som vi vill försöka hinna med.
Här kommer de:


  • Tingstäde träsk  - Vi kommer ju att bo bara ca 10 min gångavstånd ifrån denna badplats så jag hoppas den är lika fin som jag har hört att den ska vara. :)
  • Vattenland - Åh, det här har jag bara drömt om sen jag var liten så det MÅSTE hinnas med och jag tror att det skulle vara uppskattat av oss alla tre. 
  • Sommarland - Det här vill jag också hinna med, vem vill inte se "Villa villekulla" liksom? 
  • Tofta strand- Oj, jisses vilken strand! Verkar vara sjukt mycket folk på den också men känns som att det skulle vara fränt att ha varit där i alla fall. :)

Dessa två bilder är lånade från http://www.guteinfo.com/?id=1386


  • Blå Lagunen - Ett badställe till som jag hoppas att vi ska hinna med. 
  • Lummelundagrottan - Det här känns också som ett måste! 
  • Mini-djur-gården - Sånt här tror jag att Emil skulle tycka var roligt men det känns lite dumt att betala för att titta på kaniner och tuppar då det finns sånt hemma i Norsjö och då behöver du inte ens betala. Men samtidigt känns det som att det skulle vara värt det, Emil skulle ju älska att få klappa kaniner och titta på tuppar att det skulle vara värt att betala för det. :)

  • Strandpromenaden - Såna här utflykter hoppas jag att det blir mycket av. Jag hoppas att vi kommer kunna ta med oss våra cyklar (och helst också Emils cykelkärra) men annars får vi väl hyra cyklar. 
  • Gotlands lantbruksmuseum - Det här är också en grej som jag tror att Emil (och Johan) skulle tycka var kul. 
  • Holmhällar och Holmhällars badstrand - Sånt här skulle också vara kul att se men jag känner att vi får nog välja ut det som verkar absolut mest intressant för vi ska ju trots allt hinna ha semester med lugn och ro också. :)
  • Badstränder på norra Gotland - Ja, ni ser ju.. det är inte bara en strand att välja på. Hoppas det blir bra väder i sommar så vi kan bada mycket. :)

Är det någon av er som läser som varit på Gotland och som kan komma med några tips på bra/roliga/vackra/enkla/häftiga utflykter som vi bara MÅSTE hinna med? ;)

Åh vilken sommar det kommer bli! Jag längtar så otroligt mycket. Kan inte fatta att vi snart är där. 
Nej, nu är det bäst jag stänger av datan innan gubbelilubben vaknar och ser att den fortfarande är igång. :)

Tjing!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Jag tycker att ni borde åka till Fårö också. Inte för att det kanske är något som är jätteroligt, men det är fint där! :) Och där SKA man ju ha varit också :p
Finns en jättefin badstrand där också, heter den Suderstrand eller nåt tro? Och så finns det massa raukar och så :)

Sara sa...

Jo, det har jag faktiskt också tänkt men Johan var så arg på mig igår kväll för att jag satt vid datorn så sent så jag var tvungen att ge mig. :)