tisdag 24 juli 2012

Känner mig risig

Jag blir så grinig, varför ska jag bli risig precis när mina föräldrar kommer? Jag som aldrig brukar ha munsår har helt plötsligt fått det nu. Det började för några dagar sen så jag hoppas att det är på bättringsvägen nu.
Inatt kunde jag inte sova på grund av att jag hade ont på vänster ansiktshalva. Det är som att det sticker och bränner i skinnet. Sen ilar det till i örat också. Jag hade så ont att jag fick slänga i mig en alvedon och ni som känner mig vet att när jag tar en alvedon då är det kris. Jag äter inte tabletter i onödan. Jag somnade tillslut men när jag vaknade hade nog alvedonen gått ur kroppen för det onda var tillbaka.

Jag har fikat och duschat, det var skönt med varmvatten på kinden men jag blev helt plötsligt svimfärdig så jag fick skynda mig ut ur duschen och sätta mig i fåtöljen.

Nu ligger jag i sängen och hade tänkt försöka vila en stund, se om det blir bättre innan vi ska åka till flygplatsen och hämta mamma och pappa.

Jag hoppas eran dag började bättre än min.

Published with Blogger-droid v2.0.6

2 kommentarer:

Namárië sa...

Inte kul att ha ont!
Du har inte köpt munsårssalva på Apoteket? Hade munsår någongång som tonåring och salvan funkade bra då i alla fall :) Krya på dig!

Sara sa...

Nej, det är det verkligen inte men nu håller det på kännas bättre faktiskt. Kinden är bra igen men känner av örat lite grann, undrar om det är nån förkylning som spökar?
Nej, jag gjorde inte det. Var in på apoteket för att köpa det men glömde helt bort det. Köpte en fästingborttagare istället. haha, Lite vimsig kanske men nu har munsåret tagit ihop ganska bra så det känns ju skönt. :) Tack för tipset ändå.