onsdag 11 juli 2012

På jobbet

Jag sitter på jobbet och försöker hålla mig vaken. Det går hyfsat bra ändå, men jag måste erkänna att jag saknar tvättstugan. På den nedre avdelningen får man tvätta och stryka kläder under natten men här uppe är det bestämt att natten ska slippa hålla på med tvätten då deras tvättstuga är förflyttad ner till källaren. Jag hoppas att det kan lösas på nåt sätt så tvättstugan går att ha här uppe. Jag tycker det är skönt att ha lite tvätt, eller helst av allt, lite strykning som man kan stå och stryka framför tv:n. I och för sig har vi nästan fullt upp ändå så jag kanske ska vara glad för att jag inte har tvätt här uppe. haha

På tal om annat, Vi har ju som ni kanske redan förstått kommit tillbaka till Gotland nu. Det är ganska skönt att vara tillbaka faktiskt men jisses vad folk det är här nu, det märks att det är semestertider. Nästa vecka är det den så kallade "stockholmsveckan", om jag nu förstått det rätt är det en vecka då massa rika stockholmsungar kommer hit och super för mamma och pappas pengar. Jag har hört av mina kollegor att det är en hemsk vecka så vi får väl se hur det blir.
Johans mamma med man kommer hit nu lagom till "Stockholmsveckan" och jag misstänker att de vill åka till Visby nån dag och då lär vi väl märka om det är lika hemskt som jag fått höra.

Nä, hörrni... kanske dags att jobba lite grann!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: