onsdag 18 juli 2012

Rauker

Idag har det varit en riktigt lugn och skön dag. Vi vaknade av att Emil stod i sängen och pratade, tillslut pratade han väldigt högt och ropade på "mamma!". "ja, Emil.. mamma kommer snart".. sen tittar jag upp på honom och då står han med blöjan nere vid knäna och framdelen på blöjan hade han dessutom lyckats få lös. Jag skyndar mig upp och får då se att han skitit, han hade en liten kart på benet och en i sängen, jag kan inte annat än skratta åt grabben. Haha, han tyckte förmodligen att blöjan var äcklig och det kan jag ju förstå. Tur att det inte var "ränndynga". :)


Vi började dagen rätt lugnt ändå. vi fikade och startade en tvättmaskin, sen var vi ut till grisarna och gav de mat. Sen var det dags för lunch, när vi ätit lunch åkte vi ut till Ljugarn för att titta på raukerna. Jag har ju varit där en gång tidigare med en kompis men nu fick Johan och Emil följa med plus Anneli och Melker då förstås. Det var så otroligt mycket folk där idag jämfört med när jag var där sist. Det märks att det är semestertider nu! Det är inte bara på typiska turistställen det märks utan även på affären, det är hemskt att vara och handla, FY! Vi ska försöka börja handla tidigt på morgonen för att se om det är mindre folk då. 


I alla fall, när vi kom hem började vi med middagen men jag var så sjukt trött och less att jag gick och la mig. Sen vaknade jag lagom till middagen. Grillat och det var massor med gott på bordet, oj så mätt jag blev. Tyvärr får ni inga bilder idag för jag har inte tömt kameran. Får återkomma med lite bilder!


Men här kan ni se bilderna från förra gången jag var vid raukerna. 


Sov gott kära läsare!

__________________________

20/7 -12
Uppdaterar inlägget med två bilder på Emil från när vi tittade på raukerna.


Han tycker om att lyfta och bära på stenar, gärna stora och tunga stenar. :)


Inga kommentarer: