fredag 31 augusti 2012

Städat och bäddat

Vet ni vilken härlig överraskning vi fick när vi nu äntligen kom hem? Vi sov ju hos svärfar men han skulle tvärtis visa oss en grej nere vid huset. Visst tusan hade min mamma och svärfar varit nere i huset. De hade städat och bäddat och gjort fint i hela huset! Gissa så glada vi blev, det var verkligen super snällt och det kändes som en sten föll från mitt bröst. Jag hade verkligen gruvat mig för att behöva komma hem och börja med att städa och göra i ordning i huset men det slapp vi ju göra nu. Jag är så otroligt glad och tacksam för det.

Nu inatt ska vi sova i huset, Emil ska för första gången få sova i en vanlig säng. Vi har tagit en vanlig enkel madrass och lagt på golvet istället för spjälsängen. Det blir nog toppen! :)

För övrigt så fyller ju min pappa år idag så vi har ätit gofika nu ikväll och han fick faktiskt gotlandssnus av mig och Johan. Det var anissmak, luktar som lakrits! Hoppas det smakar bra nu då.

Nej, nu ska jag och Emil bege oss hem till huset, vi är fortfarande kvar hos mormor och morfar.
Ha en bra helg!

3 kommentarer:

JennyLu sa...

Vilken härlig överraskning ni fick :)
Det var kul att springa på dig en snabbis. Även om jag var hungrig och förvirrad :)

Jossan sa...

Men vad snällt! :)
Förstår att det måste ha känts skönt, ni har ju liksom nyss städat ur gotlandsboendet.

Hanna sa...

Men vad skönt, och så snällt av dem! Sånt där kan verkligen betyda massor :)

Sv: Tack! Vi fick en mycket trevlig kväll med goda vänner, och alldeles lagomt livat för ett trött preggo :D