onsdag 7 november 2012

Går igenom bilder

Jag sitter och går igenom en hel hög av bilder (man kanske inte kan säga en hel hög av bilder när de ligger på en hårddisk?) från i somras. Oj, vad många bilder det är som jag skulle vilja visa er.. tyvärr har jag inget program på den här datorn som jag kan förminska bilderna med så jag får helt enkelt vänta till jag har en laddare som fungerar till min bärbaradator. Ja, ni läste rätt.. min laddare till den bärbara datorn har gett upp så jag måste försöka få tag i en ny, förhoppningsvis passar laddaren från den gamla bärbara datorn som vi har här nånstans. Det är därför jag inte skrivit så mycket, är så jobbigt att skriva från telefonen och vid den här datorn sitter jag väldigt sällan men nu blev jag så illa tvungen då jag skulle tömma kameran. :)

Jag och Emil har haft en toppen bra vecka hittills, i måndags träffade vi en kompis och hennes son som är ganska precis ett år äldre än Emil. Då det var fint väder ute bestämde vi att vi skulle träffas i en av lekparkerna här i samhället. Emil tyckte det var super kul att åka i rutschkanan och att gunga tillsammans med W. Sen sprang de in bland träden och busade.. Emil svansade efter W hela tiden och det såg så roligt ut. Jag ångrar att jag inte gick till bilen och hämtade kameran för de var riktigt söta tillsammans.
När det var dags för lunch gick vi till cafét och käkade lunch och självklart slank det ner en gokaka också. Sen var det sovdags för lilleman så vi tackade för sällskapet och började sen promenera mot bilen som jag parkerat hos min farfar. När vi gick förbi kommunen kom jag på att jag skulle skicka in mina lönerapporter så jag sprang in på kommun och lämnade en av rapporterna och sen gick jag till Solbacka där jag lämnade den andra rapporten där så nu får jag förhoppningsvis lön även den här månaden. När vi ändå var i närheten av konsum gick vi in där för att handla lite grann och där somnade Emil. Istället för att flytta över lilleman till bilen gick vi till min mamma och pappa så han skulle få sova en stund.
Det var en kanonbra dag och så trevligt för både mig och Emil. Han behöver träffa andra barn helt klart och jag tycker det är toppen att få träffa andra mammor.

Igår åkte vi och hälsade på min farfar, besöket blev väldigt uppskattat. Vi fick fika och Emil tyckte bullarna som farfars Mari har gjort var jätte goda. Jag får nog öva lite mer på bullbakningen så att Emil börjar tycka så bra om mina bullar också, haha.

Idag har vi hälsat på hos en annan kompis, hon har också en son men han är ett år yngre än Emil. Det var också väldigt trevligt, vi blev bjudna på både lunch och fika. Emil tyckte skruvmakaronerna var jätte goda så jag tror att vi måste köpa såna. Bra om han äter någonting i alla fall.
Sen lekte grabbarna ändå tills J skulle sova.. När han somnat passade Emil på att göra en ordentligt nummer-två-blöja och självklart hade vi blöjor och tvättlappar hemma men vi hade turen med oss, J har samma storlek på blöjorna så vi fick en blöja. När Emil fått en ren blöja och jag tagit på grabben kläderna igen så dröjer det inte länge innan det luktar igen.. jahapp.. då var det bara att börja om igen.
Han har varit lite risig i kistan idag men jag hoppas det var bara idag.. är inge roligt med såna dagar.

Jaja, som sagt, denna vecka har varit toppen! Jag känner verkligen hur bra jag mår av att vara ute när det är fint väder och Emils trivs verkligen ute. Han älskar att skotta med traktorn och blir skogstokig när jag bär in honom. Tur dock att det går över fort när vi väl kommit oss in. :)


Nej hörreni, nu ska jag fortsätta med bilderna så hörs vi!

Inga kommentarer: