onsdag 9 januari 2013

Beviljad havandeskapspenning

Så underbart skönt det känns, havandeskapspenningen blev beviljad (från 8 januari till 6 mars) från och med igår så jag har jobbat två extra dagar! Måste komma ihåg att ringa och meddela försökringskassan det så jag inte blir skyldig de pengar. I alla fall så åker jag hem till mina älsklings pojkar imorgon och det känns så himla underbart!
Men det är helt sjukt vad tiden går fort, nu är det ju verkligen bara slutspurten kvar. Jag är lite orolig inför förlossningen.. jag vill inte ha en långdragen förlossning, vill inte bli klippt, vill inte föda en stor bebis, vill inte ha otrevliga barnmorskor, vill helst av allt föda i Umeå, vill ha en frisk bebis, vill INTE att det ska bli kejsarsnitt, vill inte spricka en massa, hoppas att lustgasen hjälper den här gången också (vill inte bli illamående och spy av den)... ja fy.. samtidigt försöker jag peppa mig till att det är coolt att föda barn, det är en mäktig upplevelse och de där absolut första minuterna med den lilla slemmiga bebisen uppe på bullmagen.. ja.. det är verkligen en häftig upplevelse som jag både längtar efter och gruvar mig för! Så mycket som kan gå fel.. Men underbart när allt bara flyter på.
Tur att jag har världens bästa pojkvän! Vi fixar det den här gången också och Emil kommer bli en toppen fin storebror, jag verkligen känner det på mig. :)

Tänk att Emil har varit så liten..

..och nu är han så här stor! Så stor att han ska bli storebror. :)


Mina favoritpojkar! 
Jag blir nästan tårögd när jag sitter och kollar igenom bilder här ifrån bloggen.. tänk vad livet blir annorlunda med en liten en.
Nej hörreni, måste kanske gå isäng nu.. ska ju trots allt upp halv sju och ringa en massa samtal. Måste ju ringa och prata med alla mina chefer och berätta att jag fått beviljat nu. :)

Sov gott!

2 kommentarer:

sandra sa...

Åå,förlossningen är verkligen en bergochdalbana , man hatälskar den :) Jag tror iaf det kommer gå super bra :)

Hanna sa...

Jag hoppas att förlossningen kommer gå bra och att det kommer bli en fin upplevelse för er! Så häftigt att det snart är dax :)

Skönt att du fick beviljat graviditetspenningen, kan tänka mig att det är en sten som lättar från axlarna :)

Sv: Ja, de flesta säger att Elsa är mer lik mig, man skulle kunna säga att jag och Crille fick varsitt barn :P

Det känns som att det vänt nu, och bara blir bättre. Väldigt härligt att bara bli glad av den lilla godingen här hemma och inte stressad :) Hoppas att ni får en mer samarbetsvillig liten rackare ;) kram!