fredag 4 januari 2013

Jul och nyår är över

Ja, nu är det ju som slut på julen och nyår för den här gången.. bara ett år till nästa gång alltså. Nej men det känns skönt att det är över och det betyder att vi är inne på rätt år, nu är det inte alls länge kvar innan bebisen är beräknad att titta ut. Helt galet vad tiden går fort egentligen!

Vi har haft det jätte bra under min ledighet därav dåligt med nya inlägg. Vi har mysat med varandra, tjollrat på lite här hemma, umgåtts med familj och vänner, varit till veterinären med vår katt (de fick ta bort ett gäng med tovor) och vi har ju hunnit vara ute en del också. Emil har t.ex börjat åka lite på sina slalomskidor. Jag måste ju få skryta och säga att han är super duktig, Helt galet att han kan stå på skidorna helt själv och åka nedför (en liten backe bara) utan att ramla! Om jag bara visste hur man gjorde så skulle jag lägga upp en film här men ni får nöja er med några bilder. Jag såg dock att jag inte hade någon bild på min mobil då Emil åker slalom, jag filmade visst bara.

Ni ska få ett gäng bilder från mobilen i alla fall!

Halva min släkt fyller ju år i början på januari så det är som fullt upp.
1/1 fyller min kusin år, 2/1 fyller min lillebror år, 3/1 fyller min farmor år och idag 4/1 fyller min morbror år.
Denna tårta bjöd lillebrors flickvän på när han fyllde år. Jätte god var den! 

Emil älskar att bygga tågbana, i julklapp fick han ett elektriskt lok så nu är det ännu roligare. Detta lok går  verkligen heldagarna. :)

Svärfars katt som heter Kisse, hon är en speciellt katt! Världens mysigaste när HON vill vara det., hon ska dessutom vara med överallt! :)

Jag kom på att jag kanske glömt visa hur julgranen våran blev. Vi valde att ha en liten gran i år då vi egentligen inte riktigt hade plats för en. Men det blev så fint ändå!

Emil och pappa myser i gungstolen uppe hos Emils farfar

Mamma och Emil myser i soffan framför en film! 

Emil är nybadad och sitter under mysfilten och tittar på film. En riktigt nöjd kille. :)

Det är rätt så mysigt när det snöar och jag tycker det  är rätt trevligt att få gå ut och skotta lite grann. Just denna dag var det ju lite typiskt att det hade toksnöat för det var den dagen jag och mamma skulle åka iväg till Umeå då jag skulle träffa barnmorskan. Det var inte plogat många mil kan jag säga. Tack och lov fick jag låna svärfars fyrhjulsdrivna bil så det var inga problem alls!

Lilleman har lärt sig spela munspel..

..han har även förstått det här med att lasta i släpen. 

Emil, mamma och lillan (?) myser för fullt!

Ja, det här är lite bilder från vad vi gjort under veckan. Jag hade verkligen tänkt försöka visa er lite finare bilder (tagna med den riktiga kameran) på veckan men ni vet ju hur jag är vid det här laget.. förmodligen kommer det inga såna bilder. :/

Jaja, nu ska jag fika någonting. Känner mig hungrig!

Inga kommentarer: