måndag 25 mars 2013

Sjukstugan

Vi fortsätter med sjukstugan här hemma! Emil har haft feber i en vecka nu. Det pendlar mellan 38-40 grader, han har fortfarande hosta efter snart två veckor.

Vi var till vårdcentralen idag och sköterskan tog tempen som visade 37.8 (han hade 39 imorse) och crp visade noll, alltså ingen infektion i alla fall. Förmodligen är det nå virus som snart ska gå över.

Vi skulle avvakta, är det inte bättre efter 2-3 dagar ska vi höra av oss igen. Det känns ju inte lovande, när vi kom hem hade Emil 39.6 i feber!

Vi är less nu!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello! Trist att vara sjuk. Har själv börjat känna mig frisk efter ett par veckor. Om det är så att ni ska tillbaka för att febern inte går ner - ta med er egen termometer. I höstas var jag sjukskriven tre veckor för jag fick nån luftrörsinfektion som slog ut mig helt.
Jag har 36.6 som normaltemp och när jag börjar närma mig 38 så brukar jag vara däckad. Vid ett av mina läkarbesök under den tid jag var sjuk så tog de tempen. På min termometer hemma hade jag 37.8, men när de kollade hade jag 35.7!!! De tyckte alltså inte att jag hade feber.

Kollade när jag kom hem och hade fortfarande temp. Så mot för mitt normala värde hade jag alltså feber när jag jämför på samma termometer. För säkerhets skull kollade jag med en annan termometer hemma åxå och fick samma värde. Jag tror alltså att min vc skulle behöva de behöva en ny mätare :-)och tycker att det är viktigt att använda samma "mätare" och om den visar skillnad så är det skillnad = feber.

Du får säga att med den här termometern brukar han ha 37.0 och nu har han 38.5 så han har feber!

Kryapåerkramar!

Elaka Annika :-)