tisdag 18 maj 2010

Cancer

Förbannade cancer.. helt enkelt.
Min mormor gick bort på grund av cancer..
..min farfar har drabbats av den där förbannade cancern (i tarmen, kommer inte ihåg exakt vilken del av tarmen)..
Han har opererats idag och det lät på mamma som att det gått bra. Nu ska vi ALLA hålla tummarna för att det var en god knöl och inte en ond, som mormor hade.
USCH!!
---------------------------------------------
Jahapp.. jag och min partner har påbörjat arbetet och rapporten går väl ganska bra tror jag.. men jag tror inte det kommer gå lika bra när vi ska börja blanda in de där vetenskapliga artiklarna. Jag har läst en.. och jag förstod faktiskt ganska bra.. orden.. men sammanhanget gick mindre bra att förstå.. det är ju det som är viktigt känns det som! *suck*.. jaja.. jag har en bra partner så det kommer att lösa sig. Jag har läst den andra artikeln idag och då har jag översatt den med hjälp av google translate och det blir ju helt åt skogen men jag tror att det blir bra ändå. För nu läser jag först en del på svenska sen stryker jag under det som jag tycker är viktigt och ringar in det jag inte riktigt förstår sen läser jag på engelska och gör samma sak. Jag har dessutom köpt ett sånt där gloshäfte (som man hade på mellanstadiet) där jag skriver in alla ord på engelska som jag inte förstår.. sen har jag ju förstås skrivit in vad ordet betyder också. *haha*. Visst är jag ganska duktig? Jaja.. Nu ska jag fortsätta läsa och vara duktig.
Puss hej leverpastej.
Jag älskar er!

Inga kommentarer: