torsdag 27 maj 2010

Det var INTE påhittat! :)

De flesta här på min blogg vet redan det som jag tänker berätta nu..

Jag och Johan ska ha barn i december! :D Jippie! 14 december är det beräknat.
Vi var på inskrivning hos barnmorskan idag. Hon frågade massor med frågor om allt möjligt, jag vägde mig, hon tog ett stick i fingret, två stick i armen.. (inte kul med stick i armen!) jag kissade i en mugg och ja.. allt sånt där kul som man får göra. :) Jag fick järntabletter men annars var allt bra.. som vi fått svar på i alla fall. Vi är riktigt nöjda med våran BM. Det är en äldre kvinna runt 50.. så hon har nog varit med ett antal gånger. :D Sen fick vi ganska mycket information med oss hem.
Det känns så jäkla overkligt! Är det verkligen på riktigt? Ja.. det ser så ut.. tissarna har blivit större och magen har blivit större (det är inte bebismagen som syns riktigt än utan det är tarmarna som har flyttats upp). Det är kul med alla förändringar.. samtidigt som det är lite läskigt. :) Allt är så nytt och spännande.
Nää.. nu ska jag fika!

Ps.. det blir nog inget mer inlägg om Stockholm.. Kommer inte orka fixa med bilder och ja.. fast vem vet.. det kanske kommer sen nån gång.. men inte just nu.

-----------------------------------

12

6 kommentarer:

Annika sa...

Grattis! Då måste jag informera min syster att det jag misstänkt ett antal veckor var rätt ;-) Jag är ju så snäll så jag ville inte fråga när vi träffades sist heller.
Sköt om dig nu.
Annika

Sara sa...

Tack! :) Det tycker jag att du ska göra. Jag sa faktiskt det till Johan.. "undra om inte Annika redan vet?" Johan sa det att du är för snäll för att fråga. :) haha.
Tack detsamma! :)

Annika sa...

Hahaha. Där dök det upp igen, Annika och snäll i samma mening.... Det bådar inte gott ;-)
19 april dök tanken upp och sen har den bara stärkts. Höll på att säga bort mig när vi var hos Monika och hämtade madrassen. När vi pratade om studieuppehåll, höll jag på att fråga om det inte var föräldraledighet :-) Jag tänkte nämligen fråga hur det påverkar föräldrapenningen om man pluggar innan istället för att jobba. Mycket att tänka på vet du.

Kram och hälsa Lill-Johan

Sara sa...

Du får nog ta och inse att du ÄR snäll Annika! :D
Haha.. du skulle ha frågat! :) Jag höll nästan själv på att försäga mig. haha.
Föräldrapenningen räknas på senast jag jobbade så jag kommer ju ha att ha en helt OK mammapeng. :) Jag vet att det är mycket att tänka på.

Kram!

Annika sa...

Ja, JAG vet att jag är snäll. Det är ju ni som tycker att jag är lite läskig :-) Jag skulle aldrig fråga, har gjort det en gång felaktigt med en person som jag var helt säker på var gravid. Tyckte att magen visade att det inte fanns några som helst tvivel, men det var ingen bäbis. Pinsamt :-)

Vad bra att det inte försämrar ekonomin att du har pluggat. Det vore ju lite surt. Jag vet ju att det finns en del lite halvpuckade regler som folk har snubblat på.

Res föriktigt. Själv åker jag till Stockholm i morgon och blir där till på onsdag.

Ha det gott
Annika

Sara sa...

Haha.. ja.. du kanske har rätt.. det är väl VI som ska inse att du är snäll. :)Aha.. ja... då förstår jag.. Jag skulle nog faktiskt inte heller fråga.

Jo det är skönt. Ja.. det gör det alltid vad det än gäller.

Vad roligt.. är det jobbet?

Detsamma!