fredag 21 maj 2010

Stockholm

Igår kom jag och mamma till Stockholm ganska sent på kvällen, jag tror klockan var 21.30 när vi kom på centralstationen. Där mötte vi upp morbror Patrik. Sen promenerade vi till hotellet som vi skulle bo på första natten. Det hotellet var väl ingen höjdare men det funkade för en natt. Tröskeln in på toan.. Den var INTE liten. haha. Den var väl ca 30 cm hög!! Men det gick ju bra det också.. inga brutna tår. Frukosten som vi åt imorse var ingen höjdare. Det var ju som en frukost man fixar till hemma. Det fanns filmjölk, två sorters mjukbröd, skinka, kalkon, tomat, gurka, kokt ägg och juice. Jag tycker åtminstone att de kunde ha haft en till sorts fil/yoghurt och hårdbröd. Jaja.. som sagt.. det funkade ju för en natt.
Kursen som vi var på idag "narkotika är farligt för att mamma säger det" var väl inte riktigt vad jag hade väntat mig. Jag hade som fått för mig att det skulle vara lite mer som fakta om droger och så men det första vi hade var "vad är narkotikapolitik?". Jag tyckte väl inte det var så intressant. Kan hända att det beror på han som hade föreläsningen. I alla fall så handlade det hela mer om hur folk ser på narkotika och vad man kanske kan göra och ja.. vi fick INGEN information/fakta om narkotika så som jag hade trott. Det var i alla fall två bra föreläsningar. Narkotikapolisen från Västmanlands län var där och berättade lite om en operation som de kallade "Operatin Påfågel". Det var en knarkhärva som de följde och sen lyckades fånga gänget som var inblandade i det hela. Ledaren var en 22 årig man och han hade då fem medhjälpare. Ganska läskigt tycker jag. Den andra föreläsningen som jag tyckte var bra handlade om en grupp som hade gjort en studie om lagliga nätdroger. Hur lätt man kan få tag i lagligt knark via nätet. Det visade sig att det inte alls var lika lätt som de hade trott. De flesta sajter de hittade var bara oseriösa säljare. Däremot så hade de hittat en sida som var väldigt seriösa. De säljarna var alldeles för duktiga tyckte hon som föreläste. :) De följde lagarna och ja..
Sen berättade hon om ett diskussionsforum som de hade hittat. Där hade de hittat en kille som skrivit en fråga om hur den nya drogen (Naphyrone) skulle doseras och effekterna av den. 75 svar senare var det en kille som hade provat den där. Han skrev då nåt i stil med att han äntligen hade fått hem den nya drogen i bervlådan och skulle testa den ikväll,, han kunde inte göra det nu för han var ju tvungen att sköta sitt jobb men sen på kvällen när han kom hem så provade han den. Då beskrev han hur det kändes och han berättade hur mycket han hade tagit.. det lät ungefär så här: "Jag märker genast att det är lokalbedövande när jag tagit en droppe på tungan.. skjuter lite lagom fort.. mm det verkar fungera.. Pungen drar ihop sig och pitten blir mindre.. Det brukar vara ett bra tecken.." Han tog alltså det här intravenöst. Men usch så hemskt.. jag blir ju rädd.. hur ska man våga släppa ut ungarna? Jag komemr måsta låsa in mina barn! Jaja.. får hoppas att mina och Johans barn kommer bli trygga i sig själva så då slipper använda sig av droger!
Nej men det var väl kursen.. förresten.. vi fick ju lunch också men det var ingen höjdare.. pastasallad med torr kyckling. Jag gillar inte pasta.. men jaja.. det gick ner lite i alla fall.
När kursen var slut åkte jag och mamma och hämtade väskerna på första hotellet sen åkte vi till fridhemsplans vandrarhem. Ett super fint vandrarhem! Vi mötte dessutom upp Patrik på Fridhemsplan så när vi lämnat våra grejer på vandrarhemmet åkte vi till Patrik och Tobias nya lägenhet i Rissne. Ett superfint område med massor av träd och det var så grönt och fint.. det luktade så gott. Lägenheten var också fin.. men jag funderar lite grann på hur det svarta golvet ska vara att ha.. det blir nog till att städa ganska ofta tror jag.. ifall man inte har en jätte stor matta som typ täcker hela golvet. :)
Nej men jag tror de gjorde rätt som köpte lägenhet där.
Nu ska jag sova.. är så himla trött!
Puss Hej leverpastej!
Jag älskar er!

Inga kommentarer: