söndag 16 maj 2010

Toppen helg!

Jag har haft en riktigt bra helg. Det började med att Johan och pappa kom hit till Sundsvall i tordags mitt på dagen ungefär. På kvällen vid 23 kom mamma och Håkan från Järpen med tåg hit till Sundsvall. Jippie! :)
På fredagen gick vi på bilutställning.. Många fina bilar, lagom mycket folk och trevligt sällskap.
Jag och Monica (rumskompis) gjorde en hårstyling. Jag blev riktigt nöjd! Önskar att jag kunde göra så fint själv. Monica fick sin hårstyling gratis, för frisören blev inte nöjd. Om jag förstod det rätt så blev inte Monica riktigt nöjd heller, hon tyckte håret började se så platt ut. Vilken tur att hon fick det gratis. :)
Sen hade de en pinup tävling som jag förstås ställde upp i och vann ju enkelt.. eller vänta nu.. så var det kanske inte.. men de hade en tävling där sex tjejer ställde upp. De skulle svara på några frågor och den som hade mest rätt skulle få gratis hårstyling, make up och bli fotograferade. Sen fick den välja ut två bilder. Hon som vann var riktigt duktig faktiskt. Jag tror att det var rätt tjej som vann. Har tyvärr inga bilder på henne. Men jag gissar att bilderna finns på fotografens hemsida. http://www.emmelieaslin.se
Det var en äldre man som hade med sig sin papegoja på utställningen. Det var kul tyckte jag. :)
Efter utställningen åkte vi til Birsta en snabbis innan de stängde. Självklart gick vi på IKEA.. jag hittar så mycket som jag skulle vilja ha.. Varför är jag så fattig? just ja.. jag pluggar ju!
På kvällen spelade vi ubongo och jag vann inte men det gjorde inte Johan heller och det är det som är huvudsaken! :)
På lördagen åkte mamma och pappa hem ganska tidigt för de skulle hem och träffa Patrik och hans kille Tobias innan de skulle åka tillbaka till Stockholm.
Håkan åkte tillbaka till Järpen 14.10 så jag, Johan och Håkan gick ner till stan där vid tolv tiden.. det var så himla härligt väder alltså! Gu va skönt! Varmt! Vi gick in på hemköp och shoppa lite gosaker. Håkan köpte en vattenmelon, Johan köpte juice och vindruvor och jag köpte morötter. Mums! :) Sen satte vi oss mitt i centrum på en bänk. Mitt emot där vi satt var det nån tillställning. Barn som sjöng och ja.. det var väldigt trevligt där vi satt.
På kvällen blev jag och Johan bjudna att grilla med Monica och hennes kompisar här i Nacksta (där jag bor alltså). Jag och Johan hade ju ätit men vi hängde med ändå.. vi köpte lite gosaker som majs och zuccini. :) Det blev en toppen kväll!
Idag åkte Johan hem! det var tråkigt.. men men.. om en och en halv vecka ses vi igen.. Jippie! :)
Här kommer i ala fall lite bilder från utställningen och grillningen.
Barnen leker
Före..
..och efter
Monica (min rumskompis) och jag
Håkan och pappa i bakgrunden
Monica får håret fixat
Papegojan fick följa med på bilutställningen
Jag blir snygg i håret
Så här blev resultatet. Snyggt va?



Det ska börjas i tid..

Den här soffan vill jag ha!

Jag och Johan grillade igårkväll med min rumskompis och några av hennes kompisar. Det var riktigt trevligt. Det var ju så himla bra väder! Jag satt ute i ett linne och tunna mjukisbyxor.. kl nio på kvällen! Helt underbart!

Inga kommentarer: