lördag 12 juni 2010

inskolningen

Min första inskolningsdag på det nya jobbet var igår och det gick väl ganska bra trots allt men det berodde nog på att jag hade en bra inskolare. Hon var 24 år så det kändes riktigt bra faktiskt. Jag var ju så orolig att jag skulle behöva vara med nån av de äldre som jobbar där men det slapp jag ju. Tack och lov! För jag har förstått att det finns några på det där stället som tror att de vet bäst och kan allt. Som det gör på alla arbetsplatser. Men som sagt, hon som hade inskolningen var trevlig och hade jobbat med den här brukaren i ca sex år så hon kunde ju det här.
Det som känns bäst med det här stället är att brukaren har sondmat, precis som min första brukare hade, så det känns som att just den delen kan jag. Däremot så känns det som att det är många tider som ska passas (medicin, mat, ledvård m.m) och framförallt, att jag ska jobba själv. Ja visst det finns ju fler i det där huset (det har tidigare varit ett gruppboende men nu är det personlig assistans som gäller så det bor två till där som också har assistenter) men de jobbar ju inte med min brukare, de har ju egna som de ska ta hand om.. jag kan ju inte gå till de och fråga allt.. det är ju dessutom inte säkert att det vet hur det går till hos just brukaren som jag jobbar hos..
Jag vill inte jobba själv.. om tre veckor kanske jag tycker annars.. då har jag väl börjar komma in i det här men nu känns det inte som att jag vill jobba själv.. jag har aldrig jobbat själv.
Hur ska detta gå?

------------------------------

Jag vill ha 15 augusti!.. Då har jag slutat på mitt nya jobb så då kommer jag få ett nytt ställe.. hoppas jag i alla fall.. *SUCK*
det känns inge bra..
--------------------------------

Idag blåser det massor ute.. det är synd.. annars skulle jag sitta ute på min fina balkong.. har planterat fina blommor i två blomlådor och det blev massor med blommor över så jag fick plantera i småkrukor och jag har fortfarande kvar massor med blommor så jag måste ut i förrådet och kolla om jag har fler krukor. :)
Jag var ju förbi på rusta och shoppa utemöbler. Det blev kanon fint.. måste ut och ta en bild på det så ni får se hur duktig jag har varit. :)

-----------------------------

Jag har inte haft ork att fixa bilderna som jag har tagit från mormors begravning men det kommer om inte alltför länge, jag har åtminstone sett ut vilka bilder jag vill ha. Jag lovar!


Jag älskar Johan av hela mitt hjärta!
Vi ska ha en bebis.. kan ni fatta? Det kan inte jag.. även om magen växer.

5 kommentarer:

Annika sa...

Hello igen!

När börjar skolan igen då? Jag såg att du skulle få nytt 15 augusti, men då kan det ju inte vara så långt kvar innan terminen börjar. Är ju lite nyfniken hur planerna ser ut just nu, det har ju ändrats lite eftersom :-)

Ha det gott
Annika

Sara sa...

Jag tycker om dig Annika! :) Det är kul att du läser och dessutom kommenterar. :D Jag blir så glad varje gång jag ser att jag fått en kommentar!

Jo.. jag tror skolan börjar nån gång runt den 25 augusti eller nånting sånt. Jag kommer inte att fortsätta plugga. Först och främst har jag ju inte klarat en enda kurs så jag ligger ju efter och inte bara lite.. Lär ju inte få pengar av CSN.. sen så vill jag inte plugga i Sundsvall nu då vi ska ha en bebis i December, jag vill att Johan ska vara med på allt som händer och det går ju inte så bra om jag är i Sundsvall sen så är jag inte motiverad att plugga då det gick så dåligt sist plus att jag inte riktigt vet om det är syrra jag verkligen vill bli.. Jag gillar inte att ha det där ansvaret att dela medicin och ja.. nej det känns inte riktigt bra.. Har ju hittat en annan utbildning som känns mer som jag.. Det är en ettårig utbildning till barnundersköterska. Då kommer jag att kunna jobba på förlossningen eller neonatalavdelning och det är ju som det jag skulle vilja (fast jag kanske ändrar mig efter i december). Men jag kommer ta studieuppehåll och verkligen känna efter om jag gör rätt. Så vi får väl se! :)

Detsamma, Kram!

Annika sa...

Man ska göra som man känner och jag tyckte att det lät lite konstigt att du skulle fortsätta här i början av nästa termin :-)

Vad innebär det för ditt boende här i Sundsvall. Jag har ju lite småsaker där. När jag kollade sist så skulle du ha kvar rummet över sommaren. Kör du på det och har ett rum tillgängligt när ni ska på IKEA :-)

Ha det gott
Annika

Sara sa...

Jag har sagt upp lägenheten men det är ju tre månader som jag gäller så sista augusti ska jag vara ute ut lgh. Jo du har ju det, men jag tänkte att vi tar det när jag kommer ner nästa gång. Om det passar med dig då förstås. Men det blir nog några gånger som vi ska ner till Sundsvall nu i sommar så det löser sig nog. :)

Annika sa...

Hahaha. Skulle tro att det blir en och annan tripp ;-) Särskilt när ni har det ordnat med boendet så smidigt.

Nu har jag bestämt mig för att jag är frisk nog att gå till jobbet imorgon. Har bara hosta och nässnörvel kvar, men det kan man ju få dras med hur länge som helst. Jag kan ju vara där ett par timmar i alla fall, sen ska jag hem och ta hand om min trädgårdsmästare. Jag har hyrt in Anton att klippa gräset hos mig nu under juni som blev min månad i år. Han är inte så van så jag gjorde så förra gången att jag klippte lite runt kanterna så fick han ta vandringen fram och tillbaka. Får se hur mycket jag orkar i morgon. Det kanske bara blir att jag sitter och pekar :-)

Kram till alla.