fredag 11 juni 2010

6/9 helger

Jag har suttit och kollat mitt schema för i sommar.. det ser inge kul ut.. jag tror det här blir en skitsommar för min del. Jag jobbar sex av nio helger! Då jobbar jag dessutom helgen när det är bilutställning hemma i Norsjö (19 juni), jag jobbar midsommarhelgen (!!), jag jobbar beach helgen sen jobbar jag säkert när det är stadsfesten också.. och trästocks.. %#"#//%""%##!!!!! så känns det!! Sen så kommer jag förmodligen inte se till Johan speciellt mycket i och med att han jobbar i hela Västerbotten vilket betyder att han kommer att sova antingen i Norsjö eller här i Umeå.. men då han har flest områden som är närmare till Norsjö så kan man ju ganska snabbt räkna ut att han kommer vara i Norsjö mest.. Han kommer ju ändå att sitta tillräckligt mycket i bilen så jag förstår ju att han vill dit det är närmast men det känns ändå tråkigt! Speciellt när jag jobba varenda jävla helg.. då kan jag då inte ens vara med Johan då!!!!! Det känns inge bra.

----------

Texas är numera en kastrerad hankatt. Han hade tid hos veterinären igår kl 08.00 skulle han vara där och jag fick hämta hem han igen vid fyra tiden. Så han var borta hela dagen. Han var ganska groggy när jag kom dit och hämtade han. :) Men han var riktigt kry ändå när vi väl kom hem. När jag öppnade transportburen så skulle han direkt gå ut ut buren. Han var väldigt groggy, han vinglade fram över golvet. Han gick en bit sen satte han sig sen gick han bit och ja.. så höll han på hela kvällen. :) Han får inte vara i vårat sovrum i och med att han kissar inne så inatt märkte man att han hade kryat på sig ganska bra då han hela tiden jamade och krafsade på sovrumsdörren. Tur att han är så söt!
Idag verkar han vara sig själv igen!

------------

Nää.. nu måste jag göra mig färdig för första dagen på jobbet!! Det känns så bra att börja jobba nu när solen äntligen tittar fram!


Skitsommar!!

2 kommentarer:

Annika sa...

Hej!
Texas påminde alltså lite om hur Johan brukar kunna bete sig vissa helger ;-)

Trist att behöva jobba så mycket helger, men du får hoppas att det blir finväder när du är ledig i alla fall. Trist att behöva missa alla skojiga saker, men du får väl trösta dig med att det blir ett litet tillskott i kassan.

Du får ta med din brukare på bilutställning osv ;-)

Jag har varit på skolavslutning i kyrkan idag (Viktor) och det är inte utan att man blir lite rörd när de sjunger de traditionella sommarlovspsalmerna. Lite sliten eftersom jag var på studentskiva fram till kl 5 i morse. Tänkte på dig när jag svarade i studentens mobil efter att han gått till sängs. Jag svarade "akuten syster Sara". Det lät bara så bra så jag lånade ditt namn när jag var busig med kompisen till B.

Kram till dig och Johan. Texas får ingen för jag blir så snörvlig och blind då :-)

Sara sa...

Hej Hej!
Haha.. ja, det stämmer nog. :)

Ja det är trist att jobba massor av helger men som du säger så blir det väl lite mer pengar.. men ja.. jag vill inte jobba helg för det är ju då Johan är ledig.. och alla andra för den delen..

Haha.. ja.. om jag kunde skulle jag göra det men det blir för lång resa och hon är för dålig för att åka så långt. tyvärr! Jag borde kanske söka sommarjobb i Norsjö. :D

Det är faktiskt riktigt skoj med skolavslutningar då man för höra alla fina sommarvisor som barnen sjunger. Haha.. då förstår jag att du var lite sliten men det var det säkert värt. :) Det är helt okey att du lånar mitt namn för jag måste hålla med om att det låter riktigt bra. :P

Kram tillbaka! Nej du slipper krama Texas.. han förtjänar dessutom ingen kram idag. Han har varit alldeles för jobbig inatt. Tur för han att han åtminstone är riktigt söt. :)