tisdag 27 juli 2010

Barnmorskan

Just det ja.. förra veckan på torsdag (22 juli) var vi hos barnmorskan. Det gick bra. Hon stack mig bara i fingret den här gången. Järnvärdet var mycket bättre nu, tack vare järntabletterna.. så de ska jag fortsätta med. Tur att de var enkla att svälja! Jag fick väga mig och jag hade inte gått upp nånting. Jag äter som jag alltid har gjort men däremot så har jag dragit ner på godiset. Det tyckte hon var bra! :) Johan däremot.. han vägde sig också.. han brukar väga runt 63-65 kg men nu väger han 71,9 kg!! Haha. Ja.. sen så kände barnmorskan på magen och nu når livmodern ungefär till naveln. Vi lyssnade på hjärtljuden som låg på 140 ungefär.
Hon undrade också om jag känt bebisens rörelser och det har jag. Det kan däremot dröja innan Johan kommer att kunna känna utanpå min mage att bebisen rör på sig i och med att moderkakan ligger i framkant.. alltså mot naveln.
Allt såg bra ut! :)

1 kommentar:

Jossan sa...

Du kanske ger bort allt ditt godis till honom istället? ;)