tisdag 27 juli 2010

Gissa bebisleken

Ja!
Nu har vi kommit till den här leken som jag pratade om.
Den går ut på att alla som vill ska gissa på vad det blir för vikt, längd, födelsedatum och självklart om det blir pojke eller flicka.
Så många som möjligt ska gissa tycker jag! :)
Jag börjar!
Sen lägger jag till några från min släkt som inte läser min blogg men som har gissat på kön i alla fall. :)
Jag: 10 december, flicka, 3057 gram och 48 cm lång
Johan: pojke, ??
Pappa (Jan): pojke, ??
Lillebror Dennis: pojke, ??
Lillebror Håkan: flicka, 3255 gram och 50 cm lång
Farfar: pojke, ??
Morfar: pojke, ??
Josse: 12 december, pojke, 3314 gram och 50 cm lång
kusin Emelie: 15 december, flicka, 3315 gram och 52 cm lång
Sandra L: 17 december, pojke, 3495 gram och 51 cm lång
Dan (johans farbror): flicka, ??

8 kommentarer:

Jossan sa...

Den 12 december föds en pojke som är 50 cm lång och väger 3 314 gram :)
Egentligen ser jag dig med en liten flicka, men jag tror ändå att det är en pojke efter att ha sett ultraljudbilden. :)

Sara sa...

Det är många som tror att det blir en pojke.. :)
Jag är ganska osäker.. egentligen tror nog jag också att det är en pojke.. haha. :)

EmelieEli sa...

En liten flicka föds den 15 december och är 52 cm lång & väger 3315 gram :)

EmelieEli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SandraLindahl sa...

Eran lilla pojke kommer till världen den 17 december som väger 3495 och är 51 cm lång :)

Sara sa...

Kul att det är några som gissat i alla fall.

Gun sa...

Hej Sara. Jag tror att ni får en liten gosse. Tror också att han inte kommer att ha så bråttom till världen utan väntar nog till tomten kommer den 24 dec. Vilken julklapp!!! Han har också växt till sig och väger 3850g och 53 cm lång. Farbror Olav tror också på en pojke som han gissar kommer den 21 dec. Han tror att han är 48 cm och väger 3500. Lycka till från oss.

Sara sa...

Heej Gun! Vad kul att du har hittat hit. :)
NU måste jag lägga till er på listan! :D Förresten.. jag hoppas du har fel, helst ingen julaftonsbebis ;)