tisdag 6 juli 2010

Varmt!

Det är så härligt då solen är framme men.. inte när det är 28,5 grader inne och lägenheten dygnet runt.. Jag blir tokig! Det måste vara nåt fel (vi har INTE på elementen). Jag måste komma ihåg att höra med grannarna om de också har så här varmt inne hos de.
Jag kan ju inte ställa upp dörrar och fönster på vid gavel heller för då har vi ingen katt längre.. Då skyndar han sig ut på äventyr i Hissjö.
---------------------
Jag hade förresten en toppen helg!
Johan kom till Umeå i torsdags, på fredag jobbade jag sen blev det hem och duscha och byta kläder sen in till stan för att äta middag på droskan med mina gamla arbetskompisar. Det var riktigt trevligt.. tyvärr tyckte jag inte riktigt om köttet som de serverade då det var väldigt torrt men jaja.. jag betalade ju inte ens det jag skulle ha betalat. Jag fick igen 40 kronor för han tyckte att jag hade gett han alldeles för mycket pengar så visst.. säger han det så. :) Jag skulle bara ha haft igen 9 kronor.
På lördag hade jag och Johan en riktig slappar dag då vi började morgonen med att käka frukost på balkongen sen gjorde vi inget mer.. förrän klockan blev 14.. då åkte vi till skellefteå för att vi skulle se bio (eclipse) med Patrik, Anneli och Emelie. Från början var det tänkt att vi skulle äta på tatung innan bion började men så blev det inte.. men då bestämde Jag och Johan oss för att åka till skellefteå tidigare så åtminstone jag och JOhan kunde käka ute.. vi frågade om Emelie och Sandra också ville följa men då blev vi bjudna på grillat hemma Hos Sandra och Peter istället. Det tackade vi ju självklart ja till så vi åkte till Nyhamn och fick se hur de bor. Jätte fint område. De hade en ordentlig tomt.. jag tyckte det var jätte fint.. skulle också kunna tänka mig att bo sådär! :) Ja.. just det.. sen så blev det ganska stressigt då biljetterna skulle hämtas ut senast halv sex och då klockan var fem hade vi inte ens börjat äta.. Jaja.. det löste sig i alla fall.. vi kom i tid till bion och blev insläppta. Jag tycker att filmen var riktigt bra men det kändes som att tiden gick så snabbt.. jag måste läsa boken igen och se vad det är de har tagit bort. :)
När bion var slut åkte jag och Johan till Patrik och Anneli en stund men det blev inte så jätte länge. När vi kom hem från Skellefteå gick vi på en kvälls/natt promenad med Texas så han kanske skulle vara snäll men det hjälpte inte ett dugg.. han blev snarare värre.. På söndag började vi också dagen med frukost på balkongen. Det är så skönt att få sitta ute och äta sådär på morgonen. Toppen!
Vi var faktiskt lite duktiga i söndags.. vi satte in massa papper i pärmar så nu är det ordning bland våra viktiga papper. Sen gick vi en promenad ner till badstranden där det blåste ordentligt men det var riktigt skönt.. skulle däremot inte tro att det var lika skönt ifall jag skulle ha badat.. Där satt vi i alla fall en stund och njöt av värmen och att se alla som faktiskt badade. :)
På kvällen skulle det vara dans i logen som finns här i Hissjö så vi bestämde oss för att gå dit sen på kvällen (18-21.30). Då vi kom dit där vid sju tiden så satt allt folk och fikade.. så det hade nog blivit paus. Men det var bara äldre (60+) människor där. Det blev som bara en snabbis men det var ju skönt att få sig en promenad i alla fall.
När vi kom hem från dansen blev det sängen.. :D
Natten söndag-måndag mullrade det i åskan flera gånger men det var inte förrän vid halv sju tiden (precis då Johan skulle åka på jobbet) som det riktigt braka lös.. j*vlar vad det small och blixtade.. jag trodde blixten skulle slå ner i huset.. usch! Det var riktigt läskigt.. Johan fick inte åka på jobbet förrän det hade slutat åska.. Jag var rädd på riktigt.. nästan så jag låg och skakade.. åskan var nära den här gången!
----------------------
Puss hej!

Inga kommentarer: