måndag 16 augusti 2010

2 poäng

Som jag kanske redan har berättat så åkte vi till Östersund imorse då Dennis skulle göra sitt teoriprov. Trots att jag och mamma höll tummarna så fattades det två ynka poäng.. ganska snopet.. men det var ju nära i alla fall.
Då får vi hålla tummarna för uppkörningen som han har på torsdag. Om han klarar den så får han boka ny tid för teoriprovet.
------------
Jag och mamma var riktigt skickliga (vi hade nog tur) idag. När vi hade släppt av Dennis där han skulle skriva teorin så skulle jag och mamma in till stan så jag kunde lämna in mina glasögon hos nån optiker. Jag antar att vi alla har ungefär samma problem när man kommer till en ny stad.. att hitta dit man ska så snabbt och smidigt som möjligt brukar ju inte vara det lättaste men idag lyckades jag och mamma. Vi parkerade på en parkering vid turistbyrån och precis där bredvid låg synoptik! :) Ja, inte bara synoptik vi hamnade helt enkelt i centrum. Det kunde i alla fall inte ha blivit så mycket bättre.
Det blev inte så jätte mycket shopping för min del.. eller inga kläder som jag borde ha köpt.. det blev ett par brallor för 75 kr och sen var det mest massa annat. En ny handväska för 75 kr, långärmad body, byxor och en mössa till bebisen. Jag har ju berättat om det där USB-minnet som Dennis har.. jag var in på onoff för att se om de hade ett sånt men det hade de inte men däremot så hade de nästan ett sånt.. det såg ut som en liten dosa där det fanns massor med olika hål för att sätta in olika storlekar på minneskort. Så jag kan alltså sätta in min mobiltelefons minne eller min kameras eller ja.. ni förstår. Jag trodde att den grejen skulle vara svin dyr men den kostade 199 kr. Jag tyckte i alla fall att det var bra pris. Hm.. köpte jag nåt mer idag?.. nja.. jag tror inte det.
Vi får se om jag kanske lägger ut nån bild på kläderna till bebisen. Jag blev bara så himla kär i de kläderna! Jag hittade även en overall som jag tyckte var super fin men jag köpte den ju förstås inte.. måste nog kolla om de har den i Umeå på lindex.
Nää.. nu måste jag och lillan vila en stund.. håller på somna!

Inga kommentarer: