söndag 29 augusti 2010

"du har nog blivit lite tjock"

Barn är ju för underbara
Amanda och jag sitter i soffan.
Amanda säger då: "jag tror att du har blivit lite tjockare än Johan, men det är ju för att du har en bebis i magen"
Sara: "Ja, det har du nog rätt i"
Amanda: "...men jag tror nog att du var lite tjockare än Johan även när du inte hade en bebis i magen"
Sara: "haha, ja.. det har du faktiskt också rätt i"
Haha.. ja.. vad ska man säga.. "av barn och dårar får man höra sanningen"
Det stämmer nog ganska bra. Jag tyckte det var ganska kul. Tur att mina hormoner var på rätt sida igår. :)
--------------------
Sen så har jag ju inte berättat om min första inskolningsdag heller.. men det får jag nog at en annan dag.. för nu komme storebror och Anneli. :)
Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Haha ja dom säger i alla fall vad dom tycker. :) Men dom menar nog inget illa med det, dom bara konstaterar det liksom :p

Sara sa...

Josefine: Ja precis. :) Hade det varit nån vuxen som sa sådär hade jag nog inte alls tyckt att det vore så roligt. :)