onsdag 25 augusti 2010

Duktig

Jag har varit väldigt duktig idag tycker jag. Jag har sytt det där överdraget till amningskudden som jag pratade om. Det blev olivgrönt med en vit dragkedja. Riktigt fint faktiskt. Ska se om jag kanske kan fota den där kudden och lägga in så ni får se hur fint det blev. :) Förut i sommar köpte jag fyra stycken småkuddar för 9 kr/st på IKEA när jag och mamma var där. De har legat och samlat på sig lite damm men nu idag så har de fått sig jätte fina överdrag. Tyvärr räckte tyget jag hade bara till två av kuddarna men jag ska nog kunna hitta nåt annat fint som passar tillsammans med det bruna som jag sydde idag. De kuddarna kommer att få vara i soffan. Det blev kanon bra. Kanske kommer det bild på de också.. men som sagt, KANSKE. Ni vet ju hur dålig jag är på att lägga ut bilder när jag säger att jag ska göra det.. så jag lovar ingenting.
Jo.. mer som jag har gjort idag.. jag var ju och hälsade på min nya brukare. Det gick fint. Har ju träffat henne förut så det var ju som inget nytt egentligen. Jag fick se mitt schema.. det kommer ju att bli spännande. Jag jobbar nio nätter på fem veckor. Hur ska det gå? Som Johan sa: "då får du och bebisen vara vakna tillsammans".. Det är ju sant men ändå.. på natten ska man ju sova.. jaja.. det är nog bra för ryggen om inte annat. Sen har jag fyra dagpass (7-18) och sex kvällspass (15-21). Det känns väl egentligen ganska bra just det där med schemat, men den här brukaren är ganska lång och jag är ju som ni alla vet, inte så jätte lång. Jag tror att det kan vara lite tungt men vi får väl. Jag börjar med inskolning redan imorgon så jag ska fika nu och sen gå isäng så jag orkar jobba imorgon. 7-18.. det blir en lång dag.. jag behöver ju hela kylskåpet och skafferiet med mig om jag ska överleva dagen imorgon. Jaja.. det blir nog bra.
Jag ska som sagt fika och sen gå i säng. Så vi hörs!
Sov gott!

Inga kommentarer: