söndag 22 augusti 2010

Hemma!

Så skönt att jag äntligen har flyttat hem. Lägenheten i Sundsvall är utstädad och jag hoppas att besiktningen av lgh imorgon går igenom.. men det borde den göra. Det blev så mycket fräschare nu än det var när jag flyttade dit.
Jag och Johan kämpade på med städningen hela lördagen.. nej vänta nu.. inte riktigt hela lördagen.. vi eller jag fick ju besök av Josefine som jag lärde känna på skolan. Det var riktigt trevligt med besök av henne. Vi käkade lunch ihop och sen hängde vi i min stökiga lägenhet. Det gick bra det också. :) Det jag kommer sakna mest med Sundsvall är nog faktiskt Josefine. Men då får jag ju ännu en anledning att åka ner till Sundsvall.. Johans kusiner, Josefine och IKEA. :) Det är ju faktiskt riktigt bra anledningar.
När jag och Johan väl hade städat ur lägenheten så åkte vi till Leif och Berits sommarstuga där vi käkade middag och sen gick vi isäng. Klockan var ju typ nio när vi kom dit.
Idag har vi varit i Birsta och shoppat loss.. Johan åtminstone. Han köpte två par jeans, en skjorta och jag köpte en super fin tröja till han. Till mig själv köpte jag två randiga tröjor. De var super fina och ganska billiga. Tummen upp för billigt! Sen så har vi shoppas lite till bebisen också.. sockar, strumbyxor, hängselbyxor, en body och en overall. Det kommer nog bilder på det.. för de var så himla fina! Jag hittade rätt storlek på overallen som jag pratade om att jag hade sett på lindex i Östersund. Så nu idag då jag såg den så slog jag till. Johan tyckte också att den var jätte fin. Sen var vi ju förstås in på ikea där vi köpte sängkläder till bebisen. Det blev faktiskt inte så mycket mer på ikea.. vi ska nog försöka hinna ner nån fler gång innan bebisen kommer. Jippie! :) eller det beror kanske på hur jag börjar må.. Inatt när jag skulle upp och kissa så höll jag typ inte på ta mig upp ur sängen.. hade så himla ont i ryggen.. eller joo.. i slutet på ryggen ner mot rumpan.. aj aj.. :/ jag tror inte att bebisen tyckte om när jag höll på och städa som en tok.. skönt att det är över nu.. Fast nu när vi kom hem till Umeå och hade burit in alla grejer från bilen så insåg jag ju att jag har en hel massa att göra nu ett tag framöver.. Förstår inte vart jag har fått alla grejer ifrån.. hoppas inte jag tog Monicas (min rumskompis i Sundsvall) grejer.. haha. Nej då.. skojade bara. Men jag har i alla fall ganska mycket att göra nu. Måste få bort lite grejer så det går röra sig här hemma. Sen måste jag försöka få i ordning garderoben till bebisen. jaja.. nu håller jag på somna så jag borde gå isäng.
jag ska försöka återkomma med lite bilder från helgens köp. :)
Sov så gott!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Ja, det var riktigt kul att ses! :)
Du får hojta till om du kommer neråt... :)
Jonas ska visst köra till Luleå om han får dom där körningarna, men antar att han kör förbi Umeå då ändå. Så det blir nog bra. :)
Du får ta det lite lugn med uppackningen, så att inte ryggen blir värre! Annars får du fråga om sånt där stödbälte eller nåt?

Sara sa...

Jag lovar att jag ska hojta till om vi kommer till Sundsvall. :)
Åh.. det låter ju toppen! :)
Jag har faktiskt fått prova ett sånt där stödbälte och blir det värre än så här så funderar jag på att skaffa ett sånt. Det var riktigt skönt.