onsdag 18 augusti 2010

uppdat. av gissabebislistan

Är det ingen mer som vill gissa? :)

Ja!
Nu har vi kommit till den här leken som jag pratade om.
Den går ut på att alla som vill ska gissa på vad det blir för vikt, längd, födelsedatum och självklart om det blir pojke eller flicka.
Så många som möjligt ska gissa tycker jag! :)

Endel vill gärna veta lite om vad barnmorskan sa när vi var där och ja.. så jag lägger in lite info här.. Är det nå mer ni vill veta för att ni ska kunna gissa så får ni självklart fråga.. så lägger jag in det här. :)

Lite info:
När vi var hos barnmorskan sist så låg bebisens hjärtljud runt 140 och jag hade inte gått upp någonting i vikt.. men det hade Johan, 7 kg!!! :D
Jag var liten när jag föddes, 3100 gram och 48 cm lång. Jag föddes några dagar innan bf.
Johan var också ganska liten när han föddes, 3200 gram och 51 cm lång och han föddes också några dagar innan bf.

Jag börjar med min gissning!
Sen lägger jag till några från min släkt som inte läser min blogg men som också har gissat och så får ju givetvis ni också göra. :)


Jag: 10 december, flicka, 3057 gram och 48 cm lång
Johan: 11 december, pojke, 3100 gram och 51 cm lång
Pappa (Jan): 8 december, pojke, 3492 gram och 49 cm lång
Mamma (monica): 10 december, flicka, 3110 gram och 48 cm lång
Lillebror Dennis: 15 december, pojke, 3350 gram och 50 cm lång
Lillebror Håkan: 9 december, flicka, 3255 gram och 50 cm lång
Farfar: pojke, ??
Morfar: 13 december, pojke, 3800 gram och 49 cm lång
Josse: 12 december, pojke, 3314 gram och 50 cm lång
kusin Emelie: 15 december, flicka, 3315 gram och 52 cm lång
Sandra L: 17 december, pojke, 3495 gram och 51 cm lång
Dan (johans farbror): flicka, ??
Jenny Li: flicka, 3245 gram och 49 cm lång
Per Li: flicka, 3010 gram och 50 cm lång
Vincent: pojke
Thea: Dinosaurie (!!)
Farbror Olav: 21 december, pojke, 3500 gram och 48 cm lång
Olavs Gun: 24 december, pojke, 3850 gram och 53 cm lång
Jenny Lu: 20 december, flicka, 3400 gram och 50 cm lång
Annika Alm: 17 december, flicka, 3500 gram och 49 cm lång (Annika kunde inte bestämma sig för om det blir en flicka eller som Thea tror, en dinosaurie så hon gissar på en flicka eller en dinosaurie) :)

Jag måste nog faktiskt erkänna att jag hoppas att Thea har fel..

3 kommentarer:

Namárië sa...

20 Dec, Flicka, 3400 gram och 50 lång :) /Jenny Lu

Annika sa...

Jag tycker att det vore skoj om Thea fick rätt :-) Jag ska åxå gissa, men jag tar det en annan dag. Ville bara testa att gå in här nu när min dator funkar igen.

Kommer inte ihåg om jag frågade om ni inte fick längd och vikt när ni var på UL...

Sov så gott
Annika

Sara sa...

Det är så roligt när ni gissar. :)
Annika: Nej, vi fick inte vikt och längd när vi var på ultraljudet.

Tack detsamma! :)