lördag 18 september 2010

INTE okey

Jag har ju jobbat några nätter nu och det är ju så att jag jobbar som assistent till en tjej/kvinna men hon jag jobbar hos bor på ett före detta gruppboende. Det bor alltså tre stycken till tjejer här och det innebär att vi är tre stycken personal här på natten då de har varsin assistent. På dagen är det himla härligt att man är fler för då slipper man vara ensam med en som knappt märker att man är där.. det blir som lite tråkigt i längden.. men som sagt på dagen är det ju trevligt med fler personal.. det är det däremot inte på natten.. eller så beror det på de jag jobbar med.. en av de är så jäkla jobbig.. jag blir tokig. Det är en tant som är typ 63 år.. De här 60+ tanterna förföljer mig. Nej, men i alla fall så stör jag mig på allt hon säger och gör.. kanske är det graviditeten som spökar. Jag hoppas nästan det. För det går ju inte ha det så här. :) Jag menar.. jag kan ju som inte bli arg på henne bara för att hon äter en hårdbröd macka som knastrar så jag tror att jag ska bli tokig och att hon dessutom smaskar! Jaja.. det är väl i och för sig inte det jobbigaste.. hon pratar massor med knasiga saker.
Det som jag stör mig mest på är nog faktiskt att jag tror att hon sover på natten. Hon påstår att hon sitter in hos sin brukare och läser eller mediterar. Jo visst!
Det här boendet är säkert som på många andra boenden att tjejerna har varsitt rum med toa och en liten liten kokvrå (eller vad man nu ska kalla det). Rummet är väl kanske runt 20 kvm och då har jag inte räknat med toan. Det finns ett stort kök och ett allrum (vardagsrum) där man oftast håller till på dagarna och där natten håller till. MEN den här tanten brukar stänga in sig (nån gång mellan 00.00-02.00) hos sin brukare ändå till på morgonen (05.00-06-00) då det är dags att börja ge mat och medicin. Jag tycker INTE att det är Okey att göra så.. sova alltså! För tjejerna har vaken natt och då ska vi ju vara vakna hela natten.. det jag kan tycka är OK är ju ifall jag nu skulle bli olidligt trött och sen tar en tupplur (typ 30 minuter) inne på soffan i allrummet i och med att de andra assistenterna sitter där. Men att ta en tupplur i 5-6 timmar! Nej.. det känns INTE rätt!
-------------------------------------
Oj, så trött jag är.. om det är mycket stavfel så kan ni ju alltid skylla på hur jäkla trött jag är. Det tänker jag göra! ;)

2 kommentarer:

Jossan sa...

Å vad surt om någon gick och la sig och sov fast dom inte fick. Dessutom när man själv är vaken. Det är ju det ni får betalt för. Hon får alltså betalt för att sova medan ni är vaken! Fy!
Jag blir också sjukt irriterad på folk som smaskar och låter mycket när dom äter. Jag får ont i hela kroppen och måste hålla för örat som är närmast dom :p Haha

Sara sa...

Det är så irriterande.. för vi får ju betalt för att vara vaken och då ska man vara vaken! Exakt och jag tycker inte att det är rätt. Nu kan jag ju inte säga till 100% att hon sover men man får den känslan. Speciellt på morgonen då hon väl kommer ut ur rummet och sminket är utkletat och hon ser riktigt nyvaken ut.. men vad vet jag!
Ja, det är riktigt jobbigt! :D haha