söndag 19 september 2010

Sovrummet

Jag har haft tråkigt inatt.. så jag kom på att jag skulle rita hur jag skulle vilja ha det i vårat sovrum. Väggarna har ungefär de där färgerna och ja.. fondväggen sitter på fönsterväggen. Det är inte vi som har målat om utan det var de som bodde före som gjorde det. Usch.. jag är kräk less på dessa färger. Jag vill ha typ vita/gräddvita eller beigeaktiga väggar. Och jag tror faktiskt att jag inte vill ha nån fondvägg.
I alla fall.. Vi kan ju inte ta bort Texas "säng" så den fårt fortsätta stå där i högra hörnet och ovanför Texas säng hänger det en lampa.
Våran säng får stå mitt i rummet. Ovanför sängen har vi två tavlor som Johans pappa gav till oss i julklapp för typ 2-3 år sen. Det är bilder som vi har tagit själva. En groda och en blomma.
Sen har vi bebisens hörna. Jag har tänkt försöka rita/måla en eller två tavlor som jag kan hänga ovanför bebisens säng och sen så har jag även satt dit bebisen lampa som jag hoppas kunna köpa på IKEA! :)
Sen så har jag ritat en spegel vid dörren. Jag vill så gärna ha en helkroppsspegel och den kanske skulle kunna sitta där..?
På golvet ligger det en super snygg matta.. den är grå/grön men inte riktigt de där färgerna. :)
I fönstret vill jag ha några snygga gardiner men jag vet inte vilka det är.. De som jag har ritat här på bilden är INTE de jag vill ha men jag var tvungen att rita dit gardiner så det inte skulle se helt galet ut. I fönstret har jag en hängblomma och en bordslampa (eller vad det nu kallas).
Färgerna som jag har på bilden är inte alls de jag har i verkligheten men det fick bli så här för ja.. därför, helt enkelt! :) Då jag nån gång kanske blir färdig med sovrummet så kanske jag tar nån bild som jag KANSKE lägger ut.. som ni redan vet är jag inte så bra på att lägga ut bilder som jag lovar så därför säger jag KANSKE. ;)
Sen så är bildkvalitén riktigt kass så ni ser väl kanske inte riktigt hur söt Texas blev när han ligger i sin säng, men han blev super söt. :)
Det här behöver ni inte bry er om.. gjorde så ifall det skulle bli fel.. då slapp jag börja om helt från början. :)
När jag väl var färdig med det här så insåg jag ju att jag inte kommer hinna fixa några bilder på magen inatt heller men jag har ju fortfarande en natt kvar så jag får väl ta det då. :) Försöka i alla fall.
------------
Nu måste jag gå och arbeta. Vi hörs!

6 kommentarer:

Jossan sa...

Hur har du ritat det där? :) Duktig!

Sara sa...

Jag har ritat i paint. Tack :) Det var faktiskt riktigt roligt. haha.

Jossan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jossan sa...

Har du till och med ritat alla möbler? O fått allt i rätt storlek i förhållande till varandra? Imponerad var ordet! :)

Namárië sa...

Håller med Jossan! Själv kan man knappt rita streckgubbar ;) Bra jobbat!

Sara sa...

Ja, jag har ritat allt själv och jag har då försökt få allt att se ut att vara i rätt storlek. :)

Tack så jätte mycket!
Nu blir jag ju riktigt glad :)