måndag 29 november 2010

Gustav EMIL Alexander Alm

Nu kommer det lite bilder. Johan har bilder på sin telefon som jag vill ha så jag ska ta och tömma hans mobil också och lägga in lite fler bilder. Men här kommer i alla fall några bilder som jag har tagit.
Förlossnings berättelse kommer senare när jag känner att jag orkar tänka så mycket. :)

Det här skulle kunna ha blivit en fin bild om inte Emil spyddde ner både mig och Johanna :)


Jag och Emil sitter i vadasrummet då... det är ju så jäkla kallt ute..

Det är inte lätt att ta bild på Emil där man får se ögonen.


Han har redan börjat suga på tummen/fingrarna :)




Emil solar

Samma dag som vi skulle åka hem fick vi se att Emil var väldigt gul så de tog ett test.. det var inte tillräckligt högt för att det skulle behöva åtgärdas men vi skulle återkomma dagen efter för ett nytt test.. det hade tyvärr stigit mycket på så kort tid och därför har han fått sola inatt. :) Det har gått bra.. jag tror att han trivdes där i värmen.


Pappa Johan och Emil myser






Vad tycker ni om min föda-barn frisyr? Jag kan meddela att det var en riktig tjorv där bak på huvudet.. Precis efter förlossningen skulle jag få duscha men jag hann inte så mycket mer än att blöta kroppen och håret innan jag blev yr så det blev inget schampo och tvål dusch.. sen duschade jag inte håret förrän i lördags när vi fick åka in.. så ni kan ju tänka er hur fräsch jag var i håret. haha.

Jag är bara "lite" sliten..


Första turen i babyskyddet. Det gick alldeles utmärkt. Han sov som en stock hela vägen hem.

Overallen är bara "lite" för stor.. haha. Han har då nåt att växa i. :)


Emils favorit ställning när han ska rapa.

Pappa Johan ger extra mat.


Lillgrabben våran! :)

Emil myser hos pappa


Här är Emil 16 minuter gammal. :)

------------------------------------------------------------
Det var lite bilder från min mobilkamera. Om jag hinner och ids så ska jag lägga in lite bilder från den riktiga kameran plus att jag ska se om jag kan lägga in bilder från Johans mobil. :)
Ni får nöja er med det här tillsvidare. :)
Ha en bra kväll!

5 kommentarer:

SandraLindahl sa...

OJ så underbart söt han är :D helt fantastiskt:D

Namárië sa...

Kanske inte kan tala för alla andra, men nöja oss tillsvidare kan vi nog göra nu :)
Emil är enormt söt! Man smälter inombords :)
Vad ljust hår han ser ut att ha. Var du sådär ljus som liten?
Apropå att overallen är stort så växer de som sagt fort i början, så det är bara bra. William hann bara ha sin overall i storlek 56 i någon vecka. Lite snopet!
Ser som sagt fram emot förlossningsberättelsen och höra mer om er nya vardag med lille Emil :)
Återigen stort grattis till er båda! Kramar

j0hannna sa...

Åh så mysiga bilder! :) Längtar efter att se er :)

Jossan sa...

Gud så söt! :) En liten blondin!
Så liten och fin! :)

Sara sa...

Tack allihopa! :)

Han har mycket hår och väldigt ljust! Vi alla trodde att han skulle ha mycket hår men mörkt. Jag hade ljust hår när jag var liten och Johan föddes med mycket hår så Emil fick lite av oss båda. :)
Ja, mamma sa att jag skulle köpa en stor overall för att slippa köpa en ny sen ganska snart. Så det blir nog bra. Dessutom är det ju så kallt ute nu att det är nog bra att han rymmer mycket kläder i overallen också. :)

Jag längtar efter att få skriva förlossningsberättelsen.. vet bara inte när jag ska ta mig tid. haha. Sen ska jag se om Johan kanske vill hjälpa till så vi får med så mycket som möjligt. :)

Tack igen för alla fina kommentarer!