onsdag 24 november 2010

Vattnet har gått!!

Shit pommes.. nu är det bebis på G! tror jag..
Jag vaknade kvart i två av att det kändes som att jag kissade typ 5-6 droppar i trosorna (fan, tänkte jag) .. jaja.. jag klev upp för att gå på toan och när jag sätter mig så kommer det ännu mer.. men det känns inte som att det är kiss det som kommer. Det kommer ju från murran! Jahapp.. är det vatten eller är det väldigt vattniga flytningar? Hm.. jaja.. jag försöker somna om, men då klockan är kvart över två så känns det som att jag borde gå på toan igen.. jag skyndar mig på toan och trosorna är otroligt blöta.. ooops! hela jag blir alldeles skakig.. jag ropar på Johan så han kommer in.. vi konstaterar båda två att det måste vara vattnet som har gått. hjälp.. vi ska ha en bebis.. i alla fall så tänker vi att "Nu måste vi ju sova, så vi orkar föda barn!" Ja, just det.. hur lätt är det.. vi ligger och pratar en liten stund men jag är så jäkla nervös så jag måste skriva av mig lite.. Johan packar det sista som fattas i BB-Väskan så nu är den snart färdig. Sen ska vi läggas och lyssna på en hörbok så vi kanske kan försöka koncentrera oss på annat och förhoppningsvis så somnar vi! Jag känner fortfarande inte speciellt mycket i magen.. det är ganska lugnt så jag måste ringa förlossningen imorgon om det nu inte har kommit igång mer så jag redan har ringt! :) Haha.. wow.. jag är nervös men gu vad spännande! Då vattnet nu väl har gått så betyder det ju att bebisen är här innan helgen på ett eller annat sätt..
haha.. ja.. nu ska jag försöka sova så jag orkar! :)
ja.. ni förstår ju att om jag inte skriver på flera dagar så ligger vi på BB. :)
Hoppas ni sover gott!

7 kommentarer:

SandraLindahl sa...

ÅÅ :D lycka till och hoppas du ligger och föder barn just nu :D

Namárië sa...

Instämmer med Sandra! :) Håller tummarna stenhårt för er att det verkligen var vattnet :) Massa styrkekramar!

Jossan sa...

Åh herregud! Jag grinar nästan! Är helt tårögd!
Hoppas allt går bra nu! :D
Jag hejjar på härifrån Hudik! :)
Lycka till!

SandraLindahl sa...

Grattis till lillkillen:D jag SA ju det;) Hoppas hela familjen mår bra :) Kraam

Namárië sa...

Åh vad jag är GLAD för er skull! Nästan larvigt glad :D Ser verkligen fram emot bilder på Emil här på bloggen när ni kommer hem :)
Hoppas ni har mysiga dagar på BB, för mig var det den lyckligaste tiden i livet hittills :) Massa kramar

vanja sa...

Grattiiiis :)
<3

Jossan sa...

Jag gissade i alla fall rätt på könet :)
Så otroligt fin liten Emil! :D
Jag är så glad för eran skull!
Längtar tills jag får träffa er. Tror jag måste ut på stan i morgon och kika efter en liten present! :)
Kramar! <3