torsdag 18 november 2010

Skickat iväg..

Nu har jag skickat iväg Johan på skolan och jag funderar på att gå isäng igen.. kanske lägga mig och läsa en bok? Ja, visst lät det härligt. Jag tror att det får bli så.
Sen idag ska jag försöka greja på lite här hemma. Skulle behöva dammsuga och skura så om jag orkar ska jag försöka att åtminstone dammsuga. :)
--------
Jag vaknade inatt av att jag blödde näsblod! Det har nog bara hänt en eller två gånger och det var när jag var liten. Men som sagt, jag vaknade av att jag låg på rygg (tur var väl det) och kände hur det rann nånting ner i halsen på mig.. hm.. konstigt tänkte jag.. för när man blöder näsblod och det rinner ner i halsen så känner man ju oftast att det är näsblod. Men jag kunde inte känna nånting speciellt men jag skulle ju lix upp och kissa så jag satte mig upp och då kom det.. men tack och lov så for det inget i sängen utan bara på mina händer. Usch, jag hatar att blöda näsblod. Det gick ju i och för sig över fort men det är ändå jobbigt. Jaja..
---------
Igårkväll blev jag så himla sugen på att föda barn.. jag hoppas att jag fortsätter känna så! :)
Jag vill att bebisen ska komma nu! Men den kommer när den kommer.
Nu ska jag lägga mig en stund.
Vi hörs och ha en bra dag!

12 kommentarer:

SandraLindahl sa...

Ja visst går tiden snabbt ibland :) Jo,vi har kommit på en del tjej namn, men killnamn är vi riktigt oense om:P ni då ?=)

Sara sa...

Ibland går tiden lite för snabbt känns det som. :)
Ojdå.. det kan ju bli intressant.. för du är väl rätt säker på att det är en pojke? :)
Jo vi har både tjej och killnamn. :)

SandraLindahl sa...

Jo jag är riktigt säker,kommer det ut en flicka kommer jag bli väldigt chockad ;P Jo väldigt intressant,våran son kommer bli namnlös :P
Vad har ni för namn då ?=)

Sara sa...

Ja det är väl som här då.. Johan är säker på att det är en kille och jag tror nog nästan också att det är kille.. fastän jag har gissat på att det är en tjej. Vi pratar om bebisen som att det är en han i alla fall. :)
Haha. Han får väl heta lillRasmus då.
Om det blir en pojke så ska han heta Emil och om det blir en tjej så ska hon heta Milja. Hoppas bara det ser ut som en Emil eller en Milja nu då. :)
Vad har ni för namn?

SandraLindahl sa...

Okej,ja tror iaf ni kommer få en pojke:) haha ja ,lillRasmus är ju ett coolt namn :Phaha. okej vilka fina namn,ja precis,det måste ju passa bebben också ;)Killnamn har vi inga. Tjej namn har vi endel. Wilma,Alice,Nelly,lilly,Tilda osv osv,listan är hyfsat lång ;)

Sara sa...

Ja.. nu får vi snart veta vad det är för nån som ligger där inne. :)Det känns i alla fall som att det snart är dags. Hur känns det för dig? Känns det som att det är nära nu eller?
Tack. Ni har många fina tjejnamn. Vi måste nog försöka komma på lite fler namn utifall att. :)

SandraLindahl sa...

Precis,inte länge kvar nu :) Alltså jag känner inte så mycket,förutom tröttheten och lite förvärkar då & då,men annars är det som lugnt.. Känns att det är nära för att jag är såååå stoor nu och orkar inte gå mer än 2 veckor till.. Dudå ? jo jag råder dig att hitta fler fina namn,för man vet ju aldrig,helt plötsligt kan det ändra sig :P som med Rasmus,jag tyckte inte alls om det namnet före Rasmus kom ut :)

Sara sa...

Okey, ja.. vi var ju hos barnmorskan i tisdags och vi kom fram till att slemproppen har troligen gått så det händer ju nånting i alla fall, även om det kan vara många veckor kvar. Sen så har jag sammandragningar och ibland har jag mensvärk.. utöver det är det ganska lugnt. Men det känns som att det är nära.. vet inte varför men det är en känsla jag har i alla fall. :) Nej jag förstår det. Jag Hoppas eran bebis kommer snart!
Vi har några fler förslag men ja.. vi får se helt enkelt. :)
Haha.. ja.. det kanske blir så. :)

Annika sa...

Så du menar att ni inte ska döpa tjejen efter mig??? VA??? Nu vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Trodde att det antingen skulle bli mitt namn eller att hon skulle få hetta Ikea, men, men. Vad är väl en bal på slottet...

Puss på er
E(laka) T(anten)

Sara sa...

Hahaha.. Jamen än är det inte säkert.. och vem vet.. kanske blir det ditt namn i andranamn. ;)
Men jag måste nog erkänna att jag tycker Ikea är ett riktigt fint namn så.. ja.. vi får helt enkelt se..

Puss och Kram på dig med. ;)

Annika sa...

Milja Evil Ikea - helt ensam om sitt namn kommer hon att bli i alla fall :-)
Jag tänkte att mitt smeknamn (hos sommarvikarierna förr i tiden (Evil)) var det av mina namn som skulle användas. Det jag har idag bland mina kompisa (Reseledar´n)tycker jag känns lite tungt som namn.

Hahaha

Sara sa...

Wow vilket namn alltså! Ja, det blir nog Milja Evil Ikea Alm. ;)